Dressyrpass och mysmiddag vid vattenbrynet

Idag red jag Milton för första gången sedan vår långtur till betet. Det finns en riktigt fin ridbana precis vid hagen som jag får använda. Milton var hur mjuk och fin som helst och det känns som om vi kan utvecklas lite nu i sommar när vi har en riktig ridbana att rida på. Där han står i vanliga fall finns ju en ridbana, men den lutar en del plus att underlaget inte är det bästa. Underlaget är tungt i ena änden och hårt i andra och grundläggningen bestående av stora stenar börjar komma upp till ytan och det funkar inte helt bra med Miltons barfotahovar. Nu ska vi njuta och träna så mycket vi kan på den riktiga ridbanan vi har till vårt förfogande under sommaren! VI körde lite lugnt med mycket volter och strävan efter en lugn, taktfast trav. Jag testade även av sidförande hjälper litegrann och det fungerade bättre än det gjort på länge! Lite galopp tog vi också och där var fattningarna riktigt bra men galoppen i övrigt rätt obalanserad och okoncentrerad. Man kan ju inte bli bäst på allt med en gång 🙂

Vädret har varit helt otroligt hela dagen så när jag kom hem snodde jag ihop lite middag, packade ner i en påse och drog iväg med Johan och Nikki till Horsikan. Där hittade vi en jättefin bit vid vattenbrynet i solen som vi slog oss ner på. Där i kvällssolen vid den stilla, spegelblanka sjön avnjöt vi en stekt laxfilé med dillstuvad potatis. Himelskt gott! Efter var det dags för bad för att sedan bara ligga och slappa och mysa.

DSC_0042Min stilige häst efter ridpasset idag!

DSC_0052Enkelriktad kärvänlighet? 😉

DSC_0054Den lilla betesflocken

DSC_0059Miltons nya beteskompisar

DSC_0066På promenad mot grönare delar

DSC_0080Även Nikki tycker det är trevligt på betet 🙂

DSC_0118Vår lilla middagsplats vid Horsikan

DSC_0121Helt sjukt gott!

DSC_0125Lite småtrött efter turen till hästen, men lite energi finns allt kvar 🙂

DSC_0150Så klart vovvan ska bada!

DSC_0179En liten kanku!

DSC_0186Min lilla solstråle!

DSC_0193Nikkipikkibus!

DSC_0202Spegelblankt 🙂

DSC_0207Då det goda i livet sällan kommer av sig själv, så måste man vara lite driftig, söka upp och ta för sig.

😀

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar