Oannonserad dag

Idag har jag upplevt något intressant. För första gången på 7 år så har jag haft en födelsedag som inte annonserats på facebook, p.g.a. inaktiverat konto. Resultatet? Inte ett ljud från någon annan än den absolut närmsta familjen. Inga SMS, inga samtal, ingenting. Så, min dag blev verkligen min dag. Ingen annan verkar ta någon större notis om den, så jag antar jag får behålla den för mig själv, utan konkurrens. Så vad beror detta på? Antingen har jag inga kompisar, eller så innehar varenda en av dem ett fruktansvärt dåligt minne, eller så är vi dömda slavar under de sociala medierna. IRL, vad är det? Ingen blir väl lyckligare av ett samtal än en liten snabb notis i ett meddelandeflöde… Eller är det så att man inte existerar om man inte finns på fejan? Fuck it. Där visade det sig verkligen hur hjärndöda vi blir av den där smörjan, för så hemsk kan jag väl ändå inte vara att jag inte förtjänar ett enda litet grattis?

Men jag antar väl att detta som hänt är positivt. I omvärldens ögon är jag alltså fortfarande 27 år gammal. Fortsätt ignorera ett par år till så kan jag snart sluta panika över åldrandet.

Grattis på födelsedagen Jossan!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Så skönt, men förstår din frustration. Grattis i efterskott :-).

    Svara
  2. Jag visar aldrig födelsedag eller liknande på facebook, de som är berörda av min födelsedag kommer förhoppningsvis ihåg den 😉
    Grattis!

    Svara

Kommentera

