Uppsägning

Jag har precis sagt upp min boxplats på Långeberga. Den sagan blev inte lång. Men så blir det ibland, det händer saker man inte planerat för. Hästeriet är inte för den sakens skull avslutat, men det är inte på Långeberga det kommer fortsätta. Jag tycker om det stallet jättemycket och träningsmöjligheterna och skogsområdena är näst intill oslagbara, men hästhållningen stämmer inte riktigt med min syn på saken. I min värld ska hästar vara ute mer än 6-8 timmar om dygnet och det ska finnas hagkompisar utan större knussel. Dessutom kommer jag inte kunna ta lika mycket in- och utsläpp framöver så behöver något ställe där allt det där ingår.

Skaffar jag häst framöver kommer det troligtvis bli något av yngre årsmodell. Det rimmar illa med att ev. behöva gå ensam i små grushagar med så pass lite utevistelse. Så är det ju tyvärr ofta på anläggningar och svårt att komma undan, men där offrar jag mer än gärna ridhuset till fördel för hästens välbefinnande. Så nu är tiden som hipp cityhästmänniska över. Lika bra det kanske 😉

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

