Sagan om Sannehäst – The end

Efter snart ett år av problemlösning och arbete har mycket hänt och mycket har fallit på plats. Mycket har förändrats å det bättre, men annat har fortsatt vara som det varit. Sannehäst protesterar, hon har ont. Hon har sammanväxningar i länden och lårskador som inte riktigt vill läka ut.

Med verkligheten sammanställd så fattades förra veckan beslutet att låta henne vandra vidare till en plats där hon inte längre måste tampas med sina problem. I förmiddags somnade min stora kärlek in för evigt.

Jag har gjort allt och lite till. Jag har funderat, vridit och vänt på saker och försökt lösa problemen för henne. Jag önskar jag hade gudakrafter, men tyvärr är man ju begränsad som människa. Det här känns helt överjävligt. Ångest. Svart hål. Älskade, älskade kuse.

DSC_0155

Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Therese

     /  mars 9, 2015

    Nej fy så tråkigt😪😪😪 jjag har ganska precis hittat hit till er o trodde inte att det blev så allvarligt. Men du har gjort rätt val nu har bästa sannehästen inte ont. Tårarna rinner. Alltid svårt att mista en go vän. Du klarar det här. Kram

    Svara
  2. Jag vet att det måste vara fruktansvärt att behöva gå igenom detta, när ni ändå har gjort en sådan fantastisk resa. Och jag vet att jag inte förstår omfånget på hur fruktansvärt det faktiskt är… att förlora en vän, livskamrat, en kollega.
    Jag ville bara säga att du har mina tankar, en hästmänniska som bor långt i från dig. Troligen har vi aldrig träffats, och det är inte säkert att vi någonsin kommer göra det.
    Jag vet inte. Jag ville bara säga att jag läser din blogg, jag uppskattar innehållet och jag hoppas du tar dig vidare på bästa sätt i livet. Att du tillslut hittar gnistan.

    Vad jag har förstått kan du bli lite ”nördig” (på ett bra sätt) på vissa saker, själv är jag väldigt förtjust i Harry Potter. Dumbledore säger i tredje filmen:
    ”Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

    Tyckte det passade lite med tanke på situationen. Hoppas du fick ut något av denna skumma kommentar.

    Svara
  3. Anne

     /  mars 10, 2015

    Känner inte dig men blev så himla ledsen för din skull, särskilt när jag såg de otroligt fina bilderna i förra inlägget. Förstår att det måste varit jättejobbigt. Har följt din blogg sista halvåret och vet hur mycket du kämpat. Jag hoppas och antar att du kanske skaffar en ny häst framöver som får ha glädje av dina kunskaper och ditt hängivenhet. Lycka till med allt oavsett! Kram

    Svara
    • Åh, tack för dina fina ord! Jag hoppas också finna en häst i framtiden som fungerar bättre. Men just nu behöver jag bara smälta allt som varit och ladda batterierna lite.

      Svara
  4. Jag tänker på dig! Jag tycker att du ska vara stolt som har gjort så mycket för Sannehäst, mycket mer än vad kanske många andra hade gjort!
    Jag önskar dig allt gott genom allt det svåra!❤️

    Svara
  5. Karin

     /  mars 11, 2015

    Det krävs en riktig djurvän och en stark djurägare att ta beslutet att ens djur inte ska behöva plågas mer. Våra djur tackar oss för att vi tar det ansvaret. Du har gjort mycket mer än vad många andra skulle ha gjort.

    Svara

Kommentera

