Lika barn leka bäst, ända tills…

Efter senaste blogginlägget så fick jag en kommentar om att jag och Sannehäst nog är rätt lika ändå. Och ja, det stämmer nog. Tyvärr. Eller, lika barn leka bäst heter det ju och det är ju sant, men då har man samtidigt ingen som väger upp ens egna dåliga egenskaper utan kanske snarare förvärrar dem! De braiga egenskaperna kanske blir ännu braigare, men hela förhållandet blir liksom så väldigt bipolärt. När det är bra så är det så in i h-vete bra, men när det är dåligt så är det i vårat fall (två envetna pissmärrar) snudd på pandemonium. Det blir så mycket känslor och drama att allt det positiva liksom glöms bort. I alla fall tills det börjar gå bra igen, för då jäklar finns det inget som stoppar oss…. Tills det börjar gå dåligt igen. Etc. etc.

En tanke slog mig dock idag. Kanske man borde ta och röntga Sannehästens rygg. Jag vet inte, men jag tycker det är lite väl mycket protester till och från. Just nu har hon visseligen cp-vinklar på hovarna vilket definitivt kan göra henne mer grinig. Den hovslagaren använder vi oss inte av igen. Men det där med röntgen hade varit intressant för att se om det finns något skelettbetingat som stör. Dessa jädra kusar alltså!

DSC_0270 - Copy (853x1024)

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Har du ingen ny film som du kan lägga ut på ekipaget?😊

    Jag vill även passa på att tipsa om en dressyrtränare jag rider för, Maria Oredsson.
    Jag har haft så mycket problem med Asse. Kollat upp honom för att jag trott det var fel på honom osv, men nu när jag har ridit för Maria så är det problemet som bortblåst!😁 Hon håller till i Tulebo, det är kanske inte allt för långt bort att gasa iväg till?

    Hoppas allt är bra med dig!😊
    Kram

    Svara
    • Jag har en superbra tränare (http://lindah.se) och rider väldigt skonsamt och uppbyggande. Det är i princip rehabiliteringsridning hela tiden. Det finns lite filmer från nyligen, men det är min tränare som har dem, ska se om jag kan få ut dom 🙂
      Det är inte bara ett problem, utan hon är felbyggd, har en otroligt svår mentalitet och har troligtvis ont någonstans man inte kan hjälpa med massage och behandlingar. Endast en röntgen kan avgöra om det sitter något i ryggen eller ej. Dessa djur, vad gör man inte för dem!

      Svara
      • Usch, hoppas verkligen inte att det är något allvarligt! Jag hejjar på er alla fall!

        Ja dessa hästar, det är inte klokt vad mycket tid och pengar man lägger ner för att man vill att dem ska ha det bästa! Själv kan man sitta hemma och äta pasta alla dagar i veckan så länge hästarna mår bra😂

Kommentera

