Skolskritt!

Jag råkade nog slå i huvudet vid en av avflygningarna igår. Igår kväll var jag helt bortdomnad i nackmusklerna och jag orkade knappt hålla uppe huvudet. Mådde inte heller helt hundra. Mina främre halsmuskler fick jobba som tusan för att hålla huvudet på plats vilket jag känner idag då jag är riktigt öm i muskelfästena uppe vid käken samt i hela muskeln på väg ner mot bröstbenet. Troligt en liten minihjärnskakning med en rejäl muskelsmäll. Jag har inte haft någon direkt huvudvärk och det känns som om det är på väg åt rätt håll, så jag tänker inte dra några stora växlar på det i onödan 🙂

Jag skickade in min film till ridfröken igår och fick svar att vi var väl godkända för nästa kurssteg! Trots lite förvirring efter den vilda framridningen 😉 Jag fick lite tips på vad jag behöver tänka på och förbättra, men i allmänhet så var det positivt. Härligt! Nu är jag skitmotiverad att jobba på mina problem. Trots min sedan gårdagen ömma kropp var jag bara tvungen att hoppa upp på Sanne idag igen och få analysera och känna igenom det jag fick i feedback på filmen. Vi har börjat nosa på skolskritten nu och detta var första passet som jag egentligen tillägnade skolskritt helt och hållet. Innan har jag inte riktigt vetat vad jag hållit på med, utan mest blivit förundrad över effekterna av min ridning och inte riktigt vågat ta det vidare därifrån. Nu kör vi fullt ut så långt vi orkar! För någon picknick är det inte, varken för mig eller Sanne 😉 15 minuters skolskrittsträning fick vi till, mer än så tror jag inte är sjysst mot Sannehäst då det är en hel del styrka som måste byggas upp för att hon ska orka promenera på detta eminenta vis en längre stund. Det är så häftigt! 😀

Idag har vi bevisat att man inte behöver greja i någon innertygel för att få hästen att ”ställa” eller böja på nacken. Det ordnar den helt själv när man rider rätt! Helt utan protester 🙂

DSC_0857 (576x1024)

Lämna en kommentar

Kommentera

