Nyheter!

I december så flyttar vi! Eller, jag bor kvar där jag bor, men Sannehästen kommer flytta till anläggning! Hon kommer få hästkompisar i hagen, en platt, välskött paddock utan möjligheter till munsbitar i kanterna och ridhus! Ridhus, fattar ni eller! Det känns lite som att få en alldeles för dyr och fin present, och inte kunna låta bli att skämmas lite över känslan att inte kunna visa tillräckligt med tacksamhet, hur mycket man ens försöker. Det är alltså Too much; himmelriket! Dessutom behöver man inte rida på några hemska 70-vägar fulla av bussar och lastbilar för att ta sig ut i skogen. Det går en anlagd ridväg rakt ut i ett av Göteborgs största grönområden. Innan har förutsättningarna för att kunna träna som jag vill varit dåliga, nu kommer de vara mer än bra, de kommer vara bäst!

Naturligtvis så är det tråkigt att flytta ifrån stallet där jag stått de senaste 2 åren, för jag trivs bra med människorna, men när jag skulle ta ställning till erbjudandet att flytta till anläggningen i fråga så ställde jag mig frågan: Vad skulle Sannehästen välja? Svaret blev: hästkompisar i hagen, inga bussar och lastbilar samt en jämn paddock som inte lutar och där man inte riskerar snubbla eller trampa på en vass sten. Sannehäst fick åter igen bestämma hur saker och ting ska gå till.

LRK kopiera

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Karin

     /  november 23, 2014

    Härligt med bra tränkngsmöjligheter! Flyttade för en månad till nytt stall med partiellt ridhus (komplicerad historia med ett nuvarande intresse för får hos stallägarinnan). Så skönt att veta att även om det regnar småspik så kan vi gå till ridhuset. Hittils har vi inte varit där så mycket, men möjligheten finns!

    Svara

Kommentera

