Upcoming: Datormassakern

Det började igår. Fast nu ljuger jag, för detta har i princip pågått sedan jag köpte åbäket för drygt ett år sedan, men igår fick jag alltså nog på riktigt. Jag skulle göra en header till en facebooksida i photoshop och när skiten krashade för tusende gången så tänkte jag att nu är det bannemig färdigt med den här skiten. Jag gjorde backup på allt jag hade och körde in windows7-skivan och bootade om. Win 8 som datorn är köpt med ger mig nervsammanbrott varje dag men det verkar ha funnits ett skydd mot att installera annat på hårddisken så jag har inte blivit av med det. Igår var Jossan på krigsstigen. Jag formaterade hårddisken, men det gick ändå inte att installera. Det slutade med att jag fick gå in i kommandoprompten och rensa skiten the old fashioned way. Lite krångel men upplyftande. Nu sitter jag här med windows 7, men utan drivrutiner för att köra vissa delar av hårdvaran. Jag har letat överallt och provat massa saker, jag lyckades till och med plocka hem ett virus det första jag gjorde, så det var bara till att blåsa skiten igen. Dock misstänker jag starkt att det finns fler hårdvaruproblem med denna dator då fläkten går på högvarv jämt, prestandan är mycket sämre än väntat och blåskärmarna dyker upp titt som tätt. Troligt minnesfel men då minnestestet förlöpte utan problem så vet jag nu varken ut eller in.

Jag som bara skulle ägna gårdagen åt lite designande och marknadsföring. Nu sitter jag här med en dator jag i princip givit upp hoppet om. Jag får plocka fram gamla datorn istället. Den fungerar i varje fall trots sina fysiska defekter. Tänk om saker och ting bara kunde fungera? Det var bannemig bättre förr!

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

