Bergsritt i det grå

Det är tomt i stallet nu. Irias åkte till sitt nya stall igår och idag körde jag iväg Helén och Lotus till deras nya stall. Jag känner mig lite medskyldig eftersom jag agerat transportör i bägge fallen. När jag kom tillbaks till stallet efter lunch ekade det så ödsligt när jag klev in. Lite sorgligt är det allt, lite som en epok som kommit till sin ända. Jag plockade in Sannehäst, borstade och gjorde i ordning henne för uteritt. Johan kom förbi med en lunchmacka till min hungriga mage och sedan gav vi oss ut Sanne och jag. Vi tog en tur på 1,5 timmar runt lilla sjön uppe i bergen. Sannehäst var verkligen världens bästa häst idag. Hon skötte sig exemplariskt på vägen och brydde sig föga om varken bilar eller bussar. Vi tog en liten galopp på grusvägen upp emot skogen och klättrade sedan runt sjön. Vi tog oss utan dramatik över leriga passager, stora pölar, bäckar och berg. Sannehästen är en stjärna och vi är ett team! 🙂

I förrgår hade jag en liten workshop i stallet för ett par kompisar. Vi gick igenom hur hästen är byggd, hur yttre krafter och ryttaren påverkar den, hur det funkar med muskler, skelett, nervsystem, balans, styrka och massa mer. Sedan gick vi ut och tränade på att i skritt sitta med i hästens rörelser utan att störa den. Terese som förut red Milton en del fick rida på Sannehäst. Det var jättekul att se någon annan skritta runt på henne, de såg riktigt söta ut där de lunkade fram runt, runt i paddocken i den gosiga fårullssadeln 🙂 Johan dök oannonserad upp precis när vi skulle börja skrittövningen, vilket var superbra eftersom jag behövde lite ledhjälp så jag själv kunde stå och gorma i mitten av paddocken 😉

DSC_0038 (576x1024)

Jag tror minsann Sannehäst och Terese fann varandra där för en stund 😉

DSC_0036 (576x1024)

Bästa kusen!

DSC_0042 (1024x576)

Hästflyttarekipaget 😛

DSC_0063 (1024x576)

Sannehäst knaprar på sitt lunchhö, snart redo för en tur i det grå!

DSC_0075 (576x1024)

Forcera terräng 😀

DSC_0073 (576x1024)

Underbar och annorlunda terräng 😀

DSC_0072 (576x1024)

Det finns helt vanliga stigar också 🙂

DSC_0077 (576x1024)

Järnskor på berg rör inte Sannehäst i ryggen. Hon tar sig fram överallt 🙂

DSC_0082 (1024x576)

Hela Mölndal framför oss.

DSC_0092 (1024x576)

Spanar ut över sjön 🙂

DSC_0095 (1024x576)

Med leriga tossor och fuktig päls är vi tillbaks på stallplan 🙂

DSC_0098 (576x1024)

Anledningen till att man alltid ska kolla kusens fossingar innan och efter ritt…

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

