Hjärnans makt

Idag läste jag ett så bra blogginlägg att jag bara måste återge en del av det. Jag säger bara: Amen!
Inlägget kommer från den i övrigt fantastiska bloggen www.lindah.se som författas och ägs av min hästguru på denna jord, nämligen den helt fabulösa häst- och människotränaren Lindah Nilsson. Maken till människa har jag aldrig stött på!

Hjärnan tror på vad den tänker. Så om du tänker att din högra höft är sned så ger du ju hjärnan en bild av att din högra höft är sned. Du skapar och förstärker din egen felaktighet…..

Kroppen är en irriterande maskin. Så fort man tror man är något på spåret så kommer man på att man inte är det…

Attraktionslagen är den viktigaste lagen att följa enligt mitt tycke. Det du fokuserar på drar du till dig. Så det är ju sällan smart att fokusera på negativa saker, på fel man gör.

En ryttares viktigaste hjälpgivning är hjärnan, det du tänker skapar du. Så om du anser dig rida på en lat, osamarbetsvillig häst som som vägrar gå på tygeln så får du just en sån häst…

Om du anser att du rider på en dansant häst som glatt samarbetar så kommer du också att göra det.

Problemet ligger väl i vilka krav du ställer på din häst, hur dansant du själv är och vad din häst egentligen är kapabel till….. Oftast har vi orimligt stora krav både på oss själva och på vår häst.

Tankens krafft är stor….. Lär dig använda tankens kraft till din fördel både i ditt vanliga liv och i ditt hästliv så blir allting så otroligt mycket enklare..

Lämna en kommentar

Kommentera

