Fingrarna fick styrning av själen

Åh vad jag tycker om min nya bil! Den är så fiiiin och så bra och så fantastisk på alla vis! Det känns som om den här smekmånaden kommer pågå länge. Men så har ju min och Sannes smekmånad hållit på i snart 6 månader och den visar inga tendenser att avta. Jag antar att jag är en sådan människa som ser otroligt mycket glädje i mina brukbara saker (djur är också saker säger farbror Staten) och liksom öppnar upp mitt hjärta med all den kärlek jag har att ge. Jag har så fantastiskt mycket att ge av mig själv, bara man inte hämmar mitt väsen och min själ. Jag blir så lätt blyg och avvaktande. Ett oskyldigt djur som en häst eller en hund saknar förmågan att svika, hämma och såra och är därför så otroligt lätta att älska. Ja, jag är en ganska svår människa känslomässigt, det är knappt jag förstår mig på mig själv. Men släpper man mig fri och låter mig älska så kan jag ge ohämmat som en sol vars oändliga strålar smeker varenda atom i universum. Men, det är ju så svårt att inte bli hämmad. Att inte bli trampad på tårna och att inte bli neddragen från sin piedestal i sitt egna himmelrike. En blick, en suck, ett illa valt röstläge. Det är vad som krävs för att själen ska frysa till is.

Egentligen skulle detta inlägg handla om något helt annat, men fingrarna tog kommandot över hjärnan. Det är inte alltid hjärnan och själen samarbetar. Eller, det kanske snarare är så att  hjärnan och själen mycket sällan samarbetar. Nåväl, egentligen så var det det här inlägget skulle handla om:

DSC_0860 (576x1024)

Plötsligt stod där en stövel mitt i stallgången. Endast Sannehästen vet hur den hamnade där, men det kommer hon troligtvis aldrig tala om. 😛

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

