Bagagehunden!

DSC_0836 (576x1024)

Igår hämtade jag Nikkis nya bilbur på posten! Kvällen ägnades åt att montera den på mattan i vardagsrummet och i förmiddags sydde jag ett litet skydd till insidan av buren så inga tassar ska fastna i gallret. Sedan applicerades buren i bilen och jag och Nikki åkte till Börjes för att köpa lämpligt mjukt sittunderlägg. Det blev så klart det mjukaste och luddigaste de hade 🙂 Jag köpte också ett tjockt stalltäcke till Sannehäst, men det visade sig ha en defekt hake så jag får åka tillbaks igen 😦 Från Kungsbacka hela vägen till stallet fick Nikki premiäråka nya buren! Sååå himla skönt att ha en riktig och fin åkplats till Nikki nu!

Eftersom det var ett ”uppåtpass” i paddocken igår så fick det idag bli ett ”framåtpass” i skogen. Vi hade en liten dispyt när vi skulle upp i backen från vägen, så där fick matte sitta av och leda Sannehästen upp en bit. Sedan gick det alldeles utmärkt och vi avverkade en underbar galopp innan vi kom in i skogen! När vi kom tillbaks till stallet var det mörkt, lite mysigt tycker jag allt 🙂 Efter arbetet i skogen blev Sannehäst ordentligt svettig som vanligt, men undantag från de klippta delarna på halsen. Det känns super att klippningen faktiskt gjorde så mycket nytta! Nu slipper hon bli kall och blöt på precis hela halsen 🙂

DSC_0841 (576x1024)

Skogstur i mörkret 🙂

DSC_0842 (576x1024)

Torrt och fint vid klippningen 🙂

 

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

