Skon åker på igen

När jag fick sms om att Sannehäst klivit av sig en framsko igen fick jag bara lust att gå ut i regnet, kasta mig på knäna, sträcka armarna desperat uppåt himlen och utbrista ett uppgivet och dramatiskt ”neeeeeeeeeeeeeeeeeeej”. Jag såg framför mig hur vänsterfoten var helt uppfläkt och hur det nu aldrig skulle gå att sätta fast en sko där igen. När jag kom till stallet och insåg att det i själva verket handlade om högerfoten blev jag så lättad! Jag som planerat att dra av den andra framskon och låta henne gå barfota fram tills det var dags för nästa skoning. Imorgon ska jag ringa hovis för återapplicering! Dessutom är Sannehästen härmed förpassad till tråkig rasthage, för så här kan det inte gå till. Visst är det lite deppigt men jag tror man får acceptera att sommaren är slut och att det i hagarna nu blir rena lervällingen. Så är det om man nu nödvändigtvis måste ha häst i Göteborg, the town of mud. Fast jag tror Sannehäst kommer tycka det är rätt lajbans att stå inklämd mellan två snygga pojkar och dessutom få hö både ute i hagen och i boxen när man kommer in. Tills nu har hon ju egentligen bara fått kvällsmat och frukost.

DSC_0003 (680x1024)

Heter man Sannehäst så är man hungrig jämt. Det visar man genom att claima alla höpåsar inom 2 meters radie 😛

DSC_0025 (850x1280)

Man passar även på att ta en tugga när det råkar åka förbi ett par höbalar 🙂

DSC_0008 (850x1280)

Sannehästens visdomsord: Man får inget här i livet om man inte tar för sig!

DSC_0081 (1280x850)

Nikki och lilla Ludde som tassar runt tillsammans jämt när vi är där 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

