The new me!

Nu har pluggstressen börjat lägga sig och istället efterlämnat ett stort svart rastlöst hål. Gårdagen var hemsk. Jag satt i soffan fram till klockan halv 3 på dagen och Nikki var knappast till någon hjälp när jag då fick tvinga upp henne för en ”morgonpromenad”. Klockan halv 3 på eftermiddagen alltså. Jag satt alltså hela dagen och väntade på att något skulle hända och ta mig därifrån, men inte tusan hände något. Eller jo, halv 3 hörde Helén av sig och ville ut och rida. Jag antar att det blev min räddning. Jag som skulle baka, tvätta och ge mig ut och springa. Det blev inget med det 😉

Vi gav oss ut på en tur i naturen med lite full galopp uppför grusbacken mot skogen. Jag brukar få tjoa tjimma väldigt för att få lite energi i galoppen, men med Lotus som draghjälp så kunde tjoet reduceras till knappt en tredjedel och tjimmet i princip uteslutas helt och hållet. Vi fick nog sträckt ut de där lite spända patellaligamenten hyfsat i alla fall 🙂 Efter ridturen så blev det födelsedagstårta för Lindy som fyllde inte mindre än 40 i tisdags.  Så där satt vi på stallplan, alla töser, hundar och katter och hade roligt tillsammans med världens godaste tårta i solnedgången. Najs 🙂

Nu sitter jag här igen i soffan, men idag har jag bestämt mig för att faktiskt göra något vettigt. Typ som att tvätta och baka… jag behöver införskaffa lite Nikkimat också och en skruv till bilen. Det är lika gott att jag sätter igång med en gång då.

Jo, en sak till! Jag har kommit på att jag ska bli lite modig och börja tycka lite mer offentligt. Jag brukar ju vara så himla anonym annars så detta lär bli spännande! Jag tänkte starta min nya karriär som amatörtyckare med att tycka att 99% av alla förare av små japanska bilar borde köpa cykel istället. Basta!

wm-Stupid Driver

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

