Slappna av på kommando?

DSC_0044 - kopia (1024x680)
Helt plötsligt så har jag liksom inget jag måste göra om dagarna. Annat än att ta hand om mina djur så klart. Men i övrigt så finns inga direkta måsten! Min första tanke låter lite så här: Guuuuuuuuud vad skönt! Min andra tanke lite så här: … avvaktar… Min tredje tanke: Jaha, nu då? Och min fjärde: Vafan, jag måste göra något! Nu!

Jag vet inte om det är så att den stress som legat över alla måsten i över 1,5 år med både jobb och plugg och ännu längre innan dess med de långa nattpassen, inte riktigt vill försvinna. Eller så är det bara sådan jag är, att jag inte riktigt pallar att sitta en dag i soffan och samtidigt känna ett välbefinnande över att inte behöva göra något. Men någonstans så måste det ju ändå göras saker. Baka bröd kanske? Eller tvätta bilen? Eller plocka ner mina sedan länge gulnade gurkor som fortfarande hänger i fönstren? Fast samtidigt så känner jag mig sååååå förtjänt av en redig slappardag, bara min hjärna också kunde tillåta den känslan att bli verklighet! Som vanligt så utkämpar hjärnan och känslorna det sedvanliga kriget mot varandra. Det kommer man nog tyvärr aldrig bli av med 😛

Efter slutprovet i lördags så städade jag undan alla papper, böcker, färgpennor och mappar som drällt över precis hela vardagsrummet i alldeles för lång tid. Innan var det inget-annat-än-hundrehabiliteringsböcker-som-kvällslektyr-eran. Nu börjar en ny era. Vad-fan-ska-jag-nu-läsa-eran. I min förvirring så tog jag bara något som inte handlade om hund. Det blev Physical therapy and massage for the horse. Fail?

Nå, nu ser vi framåt i alla fall! På söndag så drar Johan, Nikki och jag upp till Karlstad där vi på Hammarö Brukshundsklubb ska genomföra mentaltest med Nikki tillsammans med andra hundar från Noticeable kennel. Några av Nikkis kullsyskon kommer vara med vilket gör det lite extra kul. På tisdag har jag också bokat in en sadelutprovare som kommer till stallet med massvis av sadlar där åtminstone en av dem förhoppningsvis kommer passa Sannehästen. Det återstår att se, men vi håller alla tummar! 😀

DSC_0177 (1000x664)

Lämna en kommentar

Kommentera

