Bästa dagen på länge! :D

Vilken jäkla dag alltså! Egentligen började det igår då det var dags att efter 1,5 års studier, skriva det teoretiska slutprovet i hundfysioterapin. Under 6 timmar utsatte jag min hjärna för en total kunskapstömning vilket resulterade i en huvudvärk som inte gick över förrän i morse. Jag vet helt slut i huvudet efter den skrivningen. I förmiddags var det dags för mig att genomföra mitt praktiska prov. Min kund var en irländsk setter vid namn Foppe och honom skulle jag ta hand om och behandla efter behov medan fröken tittade på och bedömde. Tydligen gick det bra för Foppe verkade helnöjd och fröken godkände behandlingen och kundbemötandet. Gårdagens prov hade hon rättat under gårkvällen och gissa vad? De blev också godkända! Yahoooooo!!! Jag kan numera titulera mig hundfysioterapeut 😀

DSC_3566 (576x1024)

Dessutom så måste jag nu kläcka ur mig nästa stora nyhet… Jag har köpt en motorcykel!! Förra söndagen var jag och Johan iväg till Hjo och köpte den nya tvåhjulingen. En Kawasaki GPZ500 inte minst. En alldeles lagom stor och lättkörd sak som passar perfekt för en total nybörjare att åka på. Jag som suttit på moppe två gånger i mitt liv. Den första gången gick det rakt in i ett träd, andra gången var jag ….inte helt nykter. Nåväl, mina tre första lektioner skedde på en väl tilltagen parkering utan vare sig träd eller andra fordon att köra in i. Lite hitta första växeln, dragläge, lite gas och så bar det iväg på min första lilla vinglande tur på två motordrivna hjul över parkeringen. Jag lär mig sjukt fort och efter tredje dagen på parkeringen så kände jag mig tillräckligt säker på saken för att ta en första liten trevande tur ute på allmän väg. Idag var det 5:e gången jag satt på MC:n och vi tog en tur till Honda i Eklanda. Efter middagen så drog vi åter på oss våra MC-ställ för att åka och överraska mina föräldrar. Detta med motorcykeln har naturligtvis gjorts i största lönndom så kvällens tur blev lite eldprovet. Vi blev mottagna med stor entusiasm och glädje av ett helt gäng grannar som satt på en garageuppfart och käkade kräftor och det slutade med att min lillasyster Beb (16) fick åka en sväng runt kvarteret bakom Johan och sedan även prova på lite rull på dragläget på min nya. Farsan var nog mest upphetsad av alla över mitt nyförvärv och hoppade nästan jämfota på trottoaren med sin kräftskivekeps och haklapp 😉

1937474_10202853344674942_28990630129599353_n
Dessutom red jag lektion för Lindah som kom förbi stallet innan middag. Vi övade lite galopp och galoppfattningar och kom underfund med att Sannehäst har lite spända patellaligament som vi ska jobba på att stretcha ut. Mycket klättring och galopp ska vi ta oss an framöver. Det är ju lite det vi håller på med nu också så vi är på god väg! Det är ju troligtvis också anledningen till att hon hållit på med lite hopp och tjosan till och från 😛

DSC_3589 (576x1024)

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. GRATTIS!!! Grymt bra gjort! Blir väldigt sugen av mc-bilderna också. Jag gjorde riskettan i förrgår och hoppas komma upp på cykel till våren. Såå kul ju!!

    Svara
    • Åh vad roligt! Riktigt så långt kommen är jag inte än, men vi får hoppas att jag är mogen till våren 🙂

      Svara

Kommentera

