Fortsättning följer på sadelfronten

Näpp, det blev inte den ljusbruna sadeln. Ikväll tog jag en andra sväng med den i paddocken, den här gången utan schabrak så jag bättre kunde se hur den låg under ridning. Med min tyngd i sätet så sjönk den ner mer än jag sett igår och mellanrummet mellan undersidan och ryggen blev knappt 2 cm. Det kanske fungerar hjälpligt att rida i nu, men om en månad kommer den vara för vid. Jag var ju lite kluven till sadeln innan, så det känns skönt att jag insett att den faktiskt inte kommer fungera. Imorgon ska jag titta på en svart Claridge house allround där det dessutom följer med ett par koppjärn i olika storlekar. Det hänger väl lite där på att den ska ha rätt sväng på bossorna. Nu håller vi tummarna för det!

Förresten så fäller Sannehästen massvis nu. Det kliar säkert en hel del i pälsen plus att alla ston brunstar i stallet. De beter sig lite som mensmonster hela gänget nu känns det som 😉

10489757_10152245861960888_8756027243713979352_n

Sadeln som ska tittas på imorgon.

DSC_0004 (576x1024)

Ett par Sanneöron 😀

DSC_0013 (1024x576)

Färdigprovad för idag. Nope, inte denna sadeln!

DSC_0008 (1024x576)

Avståndet kommer inte bli större direkt när kilona försvinner…

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

