Mysteriehästen

Det är inte mycket vi egentligen vet om Sannehästen. I kusepasset står det att hon är född 1 jan 2001, vilket är ett typiskt datum att sätta på en häst där födelsen är odokumenterad. Några namn på mamma- och pappahäst finns inte heller så starten på hennes liv lär alltså inte ha varit sådär värst flådig. Det där med att hon innehar viss (hög?) procent knabstrupper är alltså inget annat än en  högst professionell gissning. Jag har precis fått lite kontakt med förra och förrförra ägaren (som, om jag förstått det rätt, var hon som tog in Sannehästen i landet) men de vet inte mycket mer än jag. Sanne är alltså en riktig mysteriehäst!

Men EN sak har jag med mina nya kontakter fått reda på om Sannehäst. Gissa vad? Jo, titta på bilden här nedanför. Vem är denna fläckiga skönhet lik? Vems öga är det som tittar fram där mellan allt vitt och brunt? Vems rosa mule är det som egentligen bara väntar på att få slafsa i sig ett färskt höstäpple?

Zafira

Jo, detta mina damer och herrar, är Zafira. Och visst är det Sannehästens öga som plirar lite nyfiket in i kameralinsen, och visst är det Sannehästens rosa mule som inte kan låta bli att undersöka om det finns några godsaker i fickorna!

SanneoZafira
Ja, men det är ju Sannehästens lilla vinterbäbis som kom helt oannonserad en dag i januari för 2 år sedan. Ingen visste att hon var dräktig när hon köptes, men oj sicken överraskning! Och så blev det en supersöt liten Zafira 😀 Jag har dessutom hört att Sannehästen ska vara en alldeles utmärkt mor. Fast det kan man nog nästan räkna ut själv när man ser hur hennes spenar fladdrar i vinden. Sannehäst är alltså också mammahäst 😀

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

