Röntgen

Nikki ligger på balkongen och är helt däckad efter sederingen idag. Jodå, vi har varit på Blå Stjärnan och röntgat både höfter och armbågar på vovvan. Egentligen så är vår veterinärstation Västra Djursjukhuset, men de hade semesterpaus i okynnesröntgandet och eftersom jag vill ha saker gjort nu nu nu och helst igår när jag väl kommer mig för något så fick det bli Blå Stjärnan. Så här i efterhand så trivs jag väldigt mycket bättre på Västra, även om Blå så klart är ett väldigt bra djursjukhus det också. Västra är bara lite mysigare, lite fräschare lokaler och lite mer familjärt. Personalen är också helt fantastiska, mjuka, duktiga och pedagogiska. Nå, nog med jämförelserna och till kärnan!

När Nikki skulle få sprutan i rumpan så hoppade hon till och hälften rann ut på bordet. Jag vet när Chiara skulle få den sprutan innan kastreringen, hon skrek så det skar i hjärtat. Dock är ju våra pinschrar experter på drama. Nikki blev dock seg ganska fort och började vingla på bordet. Lade sig ner gjorde hon inte så av ren försiktighet så bad jag henne lägga sig ner på bordet. Och lade sig gjorde hon. Med frambenen. Bakbenen var inte riktigt med längre och där stod hon ett bra tag och vinglade bak medan hon låg och sov på framtassarna. Till slut fick jag lägga ner henne helt och hållet, även om jag fick jobba för det. Väl inne på röntgen så gick det strålande. Trött vovva gjorde litet motstånd och vi fick alla bilder som vi ville ha. Röntgentanten sa att allt såg normalt ut och att vi om vi har tur kan få tillbaks resultaten till på fredag. Det vore ju helt fantastiskt, men jag förväntar mig inte att det går så fort.

Efter uppvaknandet var hon lite vinglig, och är det fortfarande, och fick bli lyft ur bilen när vi kom hem. En räsersnabb baj kom ut på gräsmattan och sedan gick vi in med viftande svans. Det är allt skönt att komma hem. Ut på balkongen bar det och där stod hon länge och väl och vinglade i solen med slutna ögon. Här får man som matte ta sitt ansvar och göra det gott åt vovvan där hon vill vara. Bädden där inne duger tydligen inte längre 😉

DSC_3383 (1024x576)

Matte har kommenderat ligg.

DSC_0006 (700x465)

Då är det bara att vänta och se vad det kan bli av detta 🙂

DSC_0007 (465x700)

…och detta 🙂

DSC_3387 (1024x576)

Mycket trött vovva efter piggsprutan.

DSC_0004 (680x1024)

Trött….

DSC_0003 (1024x680)

Här kan man ligga gott!

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

