Sej you, sej me

Min hjärna är så finurlig ibland. Jag står och tittar på sejfilén som tinar i vasken, preppar med övriga middagsingredienser och kommer på mig själv med att nynna på den lilla snutt av ”say you, say me” som jag kan. Det vill säga endast orden ”say you, say me” med tillhörande melodi. Samtidigt så tycker jag att jag själv är så jäkla fyndig att jag inte kan låta bli att skrocka gott och klappa mig själv på axeln lite. Det är tur att man har sig själv, för det är inte alltid det finns någon bredvid som uppskattar eller inser det roliga i vitsarna som bubblar upp och det händer hyfsat ofta när jag umgås med mig själv. Det finns ju ingen som förstår en bättre än en själv 😉

Fiskbullar blev det i varje fall till middag idag och goda blev dem! Jag och Johan gjorde en räd till Sisjön idag där vi gjorde ett storkap på barfotaskor som såldes ut till vrakpris. Jag investerade i ytterligare ett par treksport, utifall de gamla skulle slitas ut om si sådär ett par år 😉 Samtidigt gick vi in på ICA och handlade lite sej, dill, ägg, morötter och annat smått som kan vara bra att ha i kylen. Dillen planterade jag om i större kruka när jag kom hem så nu kommer det växa dill så det knakar här hemma! Vi pratade idag om att vi äter alldeles för lite fisk men nu kommer det bli ändring på det så inte dillen tar över totalt 😉

Vi tog en sväng in på Chilli också för att leta efter en bra slev i trä. Någon slev hittade vi inte men 5 stycken förslutningsbara glasburkar i perfekt rårörd-sylt-storlek fick slinka ner i en påse och togs med hem.

DSC_0005 (1024x680)

Förberedelser för sejbullar, potatismos och dillsås! Naturligtvis så hamnade det lite dill även i sejbullarna och i potatismoset 😉

DSC_0007 (1024x680)

Klart för geggamojatillverkning!

DSC_0010 (680x1024)

Mitt nya fina dillträd 😀

DSC_0029 (1024x680)

Hur gött blev inte detta då? Salladen kommer från en låda på balkongen och är alldeles nyplockad 🙂

DSC_0027 (1024x680)

VM-final på ge? Gothia-cup-tyskarna som bor på Bosgårdsskolan skyltar i all fall glatt med vilket lag de hejar på 😉

DSC_0024 (680x1024)

Nikki visar som vanligt stort intresse av att assistera vid matlagningen 🙂

DSC_3107 (1024x576)

Nu är även Johan lycklig (?) ägare till ett par barfotaskor! De blå fick jag för 399 pengar 😀

DSC_3111 (1024x576)

Här är hunden som sovit precis hela dagen. Äventyr tar på små vovvar 😉

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

