Lunchhybris!

DSC_0006 (1024x680)
Dagens lunch blev så lyckad att jag känner mig illa tvungen att dela med mig av den här på bloggen. Då jag åter lyckats tjocka på mig lite under våren så är det nu dags att bli lite nyttig igen vilket jag tycker att jag ordnat väl med denna maträtt! Detta är som synes en sallad och den innehåller mangold som jag själv plockat på Bärby gård, gurka, rödlök och halloumi! Mangold har jag nog egentligen aldrig ätit innan men jag blev förvånad över hur matiga bladen är och hur mycket gott man kan göra med dem! Helt plötsligt så kan man göra en sallad som faktiskt kan fylla magen. Halloumin tärnade och stekte jag och så rördes allt ihop med en skvätt rödvinsvinäger och örtsalt. Som assisterande klet rörde jag ihop keso med färsk hackad basilika, en vitlöksklyfta och lite örtsalt. Hur gött som helst! 😀

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

