Lastträning!

I förmiddags drog jag och Nikki hem till Eleonor och blev där bjudna på de allra godaste pannkakor med sylt och grädde. Nikki fick förresten inga pannkakor, men frossade säkert i sin fantasi. Hon har ju inte ätit upp sina inälvor än, trots att de är utblandade med både ris och grädde, så hon fick gå hungrig i morse. Efter lunchen åkte vi till Bärby självplock där vi fann både röda vinbär, sallad och lite annat smått inne i butiken. På väg hem tog jag svängen förbi GG Hund och Katt där jag köpte lite gott till Nikki, blad annat en annan organmix med kött i som tydligen ska vara helt oemotståndlig för både katter och hundar. Väl hemma så rynkade dock Nikki på näsan precis lika mycket åt denna mix som den förra. Hon har alltså inte ätit något på hela dagen. Jäkla hund!

DSC_3010 (1024x576)

Vinbärsplock!

DSC_3008 (1024x576)

Nikki plockar och äter direkt från buskarna 😉

Vid 17-tiden drog jag iväg till stallet, gjorde i ordning Sannes box och gick sedan ut och kopplade på den nyfixade transporten. Jag körde en liten sväng för att testa så allt fungerade, ställde sedan upp transporten på stallplan och lyfte ut mellanväggen. Jag hämtade Sanne från hagen och ägnade sedan ca en halvtimma åt lastträning. Det gick väldigt smidigt och jag fick henne att stå kvar hyfsat bra! Problemet är att hon gärna backar ur, men när hon gjorde det så kunde jag mot slutet stå kvar inne i transporten, smacka lite och så trampade hon in igen. Vi avslutade med att jag hade ställt upp mellanväggen på snedden. Hon trampade på som om inget hänt 🙂

DSC_3013 (576x1024)

Duktig pålla!

DSC_3012 (576x1024)

Spanar ut flyktvägen 😉

DSC_3001 (1024x576)

I morse fann jag en tass i soffan 😉

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

