Vardagsfix och Miltonbrev

Idag är första dagen på länge som jag haft energi till att ordna upp saker här hemma. Spisen och diskbänken skiner och jag har även röjt upp en del i övriga lägenheten. Vikt lite kläder, hängt upp en tavla (bara tre kvar nu) och städat av byrån i hallen. Det blir så mycket skönare att vara här inne när det är ordning och reda och rent! Nu är det inte klart än, men resten får jag väl ordna nästa gång jag är ledig och känner att jag har energi över 😉 Jag passade på att binda upp mina gurkor också då de håller på att ta över hela vardagsrummet. Det är helt otroligt vad de växer! De klättrar i gardinerna och blir bara högre och högre. Om ett par dagar har de nått taket.

I förrgår åkte jag och Johan med hästtransporten för att hämta min nya garderob som äntligen ska ersätta de vedervärdiga malmbyråerna som Johan i lönndom köpte och i ett obevakat ögonblick placerade i vardagsrummet. Jag har hatat dem bittert från första sekund men tyvärr inte kunnat göra något åt dem då man trots allt måste visa viss tolerans och ödmjukhet när man bor tillsammans med en annan människa. Snart är dock tiden räknad för dessa hidösa åbäken då den vackra nya garderoben till helgen förhoppningsvis kommer att tas upp från garaget där den fått stå sedan hämtningen.

Igår cyklade Eleonor hit min nya cykel som vi sedan länge bestämt att jag skulle köpa av henne. Jag köpte ju en flådig cykel för ett par månader sedan men den vågar jag inte ställa någon annan stans än innanför låsta dörrar. Vi drog till Gödeberg och jag köpte ägg och ben till Nikki, sedan åkte vi till Bärby gård, plockade jordgubbar och rabarber och köpte lite gott från butiken. På vägen hem när jag lämnat av Eleonor i Majorna så gick jag in på Göteborgs Hund & Katt och köpte till lite frysta grisknorrar, kalvnacke och lammellangärde. Hur jag skulle å plats med allt i frysen visste jag inte, men man vinner sällan på att vara pessimistisk 😉

DSC_0003 (1024x680)

Jag har idag knåpat ihop ett litet brev till Stefan och gänget på Hälsa o helhet där jag tackar dem för åren jag fick med Milton. Jag tänkte posta det till mottagningen tillsammans med bilden från hopp-DM förra året.

DSC_0016 (1024x680)

Och så kom äntligen tavlan på Milton upp bredvid Nikki i hallen! Där hänger även en bit av Miltons svans som jag passade på att sno på morgonen den sista dagen. Hans karakteristiska vita tofs fick så klart följa med. Nu finns han för alltid hos mig.

DSC_0014 (680x1024)

Finaste halldekorationen 🙂

DSC_2737 (576x1024)

Gurkorna tar över vardagsrummet. Så här klättrar de i mina gardiner 😛

DSC_2739 (1024x576)

Nu är de fjättrade för tillfället igen. Till slut kanske jag får ta till drastiska åtgärder så som stympning 😛

DSC_2743 (576x1024)

Nu kommer de små gurkorna! Vi kommer behöva äta gurkor kontinuerligt här hemma 😉 (i bakgrunden syns min nya cykel!)

DSC_2721 (576x1024)

Jordgubbsplock!

10444753_10152169679645949_3455116459901996346_n

😀

DSC_2726 (1024x576)

Nikkis inspekterar sin nyinhandlade mat. Mattes jobb blev godkänt även denna gång 😉

 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

