Barbackapad!

Jag kommer behöva sälja nästan alla mina Miltongrejer nu när han snart travar vidare upp mot himlen. Det är tre sadlar, en himla massa täcken, barfotaboots, lite skydd mm. Samtidigt kommer jag behöva investera i lite nytt som passar Sanne. Det mest akuta för tillfället är sadel till henne. Att köpa en som passar nu vore ganska ovettigt då vi satsar på att få ner henne i omfång och en sadel som passar nu kanske inte kommer passa lika bra om ett par månader. Jag tror också det är väldigt svårt att finna en vettig sadel som passar på en sådan rygg som hon har idag så därför har jag kollat runt massvis på bomlösa sadlar. Dock har jag inte funnit något jag riktigt fallit för och idag bestämde jag mig för att investera i en barbackapad! En Ride-On-Pad med fårskinnssäte blev det då de är lite mer gedigna i utförandet än en vanlig pad. Den saknar också fästen för stigbyglar för att undvika onödig punktbelastning över hästens ryggrad. Jag valde en brun för det tror jag Sanne kan bli riktigt snygg i! Nu väntar jag med spänning på att få hämta ut den på posten! 😀

Barbackapad

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

