Energipåfyllning efter lång arbetsdag

Hela den här veckan är nog den värsta på hela året. Jag jobbade natt till måndag, var iväg på hästhämtning hela dagen i tisdags, jobbade hela dagen igår och idag, jobbar natt imorgon och hela dagen på söndag. Jobbpassen består också av inte mindre än 12,5 timmar, så man är bra trött efter en dag/natt på jobbet. För att överleva vid sådana här tillfällen så gäller det att utnyttja minsta lilla lucka och verkligen njuta av livet.

Vid lunch idag så ringde jag Johan och frågade om han inte kunde göra ordning lite mysmiddag och möta mig uppe vid sjön efter jobbet och hästarna. Jag kände att jag verkligen behövde detta, framför allt eftersom tanken att inte utnyttja det fantastiska vädret var förkrossande men också för att jag inte kommer ha kunnat slappna av en sekund på hela veckan annars. Så när jag varit i stallet och gjort i ordning för Milton och Sanne så åkte jag upp mot Horsikan, mötte Johan och Nikki på parkeringen och promenerade upp med dem till en liten dunge vid vattenbrynet. Jag var så klart genomsvett efter en dag i uniform och sedan påföljande stallarbete så det tog inte många sekunder innan kläderna var av och jag låg i vattnet. Det var helt jäkla underbart och jag kan nog påstå att tempen börjar ta sig upp emot 18 grader. Det var i varje fall idag fullt badbart utan problem att ligga i och plaska och simma. Ljuvligt! Sedan åt vi den goda maten i form av avocado-getost-tomat-sallad samt korv och stekta potatispinnar. Nu har jag samlat energi för morgondagen 🙂

DSC_0015 (1024x680)DSC_0017 (1024x680)

DSC_0025 (1024x680)

DSC_0036 (1024x680)

🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

