Min själ krälar redan i gyttjan på stallplan…

Det börjar närma sig. Det börjar gå upp för mig vad som faktiskt kommer att hända. Vid allt fler tillfällen så börjar jag nu känna paniken som bubblar upp inom mig och idag greppade även en smula blöt och kall ångest över bröstkorgen när stod och mockade Miltons box. Känslorna är blandade. De är många och de är kaosartade. De väsnas så jag knappt kan höra vad jag själv tänker och jag kämpar med att försöka hålla dem i någorlunda schack. Jag måste med hög röst intala mig själv att Milton haft det bra men att han är färdig nu. Jag vet ju att det är rätt och inte finns något annat vettigt alternativ. Jag hade en sådan fruktansvärd lust att bara lägga mig ner i den nyutspridda torven, slita i håret och skrika, men jag lät bli av anledning att det kanske skulle komma in någon annan och beskåda mitt psykbryt. Hur skulle jag förklara det då? Nej, man kan ju i alla fall låtsas som att man inte är sinnesrubbad.

Jag har förträngt vilka känslor jag hade den där fruktansvärda sista dagen med Chiara. Jag minns allt i detalj, men minnet av känslorna är borta. Av den anledningen så har jag ingen aning om vad som väntar med Milton. Jag vet inte hur jag kommer reagera och jag vet inte heller om jag kommer klara det lika ”bra” som med Chiara. Då hade jag ju både mamma och en av mina bästa vänner med mig, nu vet jag inte om jag kommer ha någon i närheten. Man kanske borde anställa en personlig assistent som ser till så att man klarar av dagen hyfsat, lyfter en i armen när det är dags att ta sig upp från sitt miserabla krälande i gruset på stallplan, matar en, skickar en på toaletten när det tryter och torkar ens tårar.

Milton kommer försvinna. Det är epok som går mot sitt slut. Miltoneran. Vilken resa vi gjort. Vi sitter ihop han och jag. Vi har haft alla odds emot oss, vi har tagit oss igenom labyrinterna av svårigheter och tacklat motgångar och problem med nya lösningar och mer envishet. Jag hade aldrig någonsin tänkt tanken på att ge upp, det har inte funnits i mina planer. Det kan vara förkrossande att plötsligt gå in i den där väggen som kallas verkligheten.

Men, mitt i all denna kaos så finns det ljus. Det finns hopp och det finns glädjeämnen. Det förminskar dock inte paniken och ångesten men det gör att man slipper sjunka ner i den allra djupaste avgrunden. Jag slipper nå botten denna gång för det finns något som lyfter mig. Jag hoppas så innerligt att det ska få förbli en lyftkraft och detta hopp trängs i ljuset tillsammans med förväntan och lite försiktig glädje. Vad kan nu detta positiva ljus bestå av? Det tänker jag inte avslöja här på bloggen idag, men om en vecka så lär ju hela världen veta om det. Kanske är det dock inte helt svårt att gissa? 😉

DSC_2285 (1024x576)

Miltons sadlar hänger oanvända sedan ett tag tillbaks. De kommer nog aldrig ligga på hans rygg mer.

DSC_2309 (1024x576)

Vädret är ändå rätt befriande när man känner som man gör.

DSC_2311 (1024x576)

För att sprida tankar och känslor så gav jag mig fan på att rulla fram en ny höbal på egen hand.

DSC_2312 (1024x576)

Med lite vilja, tankekraft och råstyrka så stod den strax på plats 🙂

DSC_2316 (576x1024)

Nikki hjälper till med höpåsarna.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Du skriver så rakt! Jag kan bara säga att du beskriver ett tillstånd som jag så väl känner igen. Ett tillstånd som känns outhärdligt.

    Man vet vad man måste göra, man vet även att man kommer att göra det. När jag varit där det låter som att du är så har jag bara inte förstått hur jag ska komma igenom det… På något märkligt sätt så gör man ju det, kanske mest tack vare kärleken man har till sin älskade vän. Den kan verkligen få en att försätta berg <3.

    Svara
    • Precis, man kan inte förstå hur tusan man ska kunna klara av det och komma igenom det. Men som du säger så gör man ju det på något vis, även om det gör så fruktansvärt ont.

      Svara

Kommentera

