Känslokaos och hästprovning

Det är lite mycket just nu. Känslorna åker berg- och dalbana, Milton ska dö, frågan är bara när. Jag måste bestämma ett datum. Jag är anmäld till ridkurser men har ingen häst, kurser blir inställda, lånehäst försvinner, jag letar häst, inget vettigt dyker upp och allt jag provar är kasst. Samtidigt har ett nytt tvivel dykt upp. Ska jag ens ha häst? Kanske är det så som vissa säger att jag borde lägga hästeriet åt sidan nu, spara pengar och fokusera på mitt kommande plugg? Jag vill ju inte det. Jag vill utvecklas och bli en duktig ryttare men frågan är om det går ihop med allt annat? Kanske det är så att allt just precis ju känns så kasst och värdelöst eftersom allt är ett enda stort kaos utan fotfäste? Vad händer om jag tar bort Milton och inte har någon häst i stallet, kommer jag tappa motivationen då? Vad är rätt? Herregud vad mycket frågor som finns och man vet ju aldrig hur vettiga besluten man tar är förrän efteråt.

Jag skulle åkt till Öland nästa helg för kursträff i ridutbildningen men den blir inställd. Den skulle hållits på ett frieserstuteri med enligt tränarens utsago helt fantastiska hästar. Dessutom är många av dem till salu så det hade blivit en lite kurs/hästprovarresa. Nu blir det dock ingen frieser. Nu till helgen så ska i varje fall jag och Helén åka ner mot Skåneland för en heldag i hästprovandets tecken. Vi ska besöka ett försäljningsstall och ett stuteri för alla kategorier av welshar som jag haft lite kontakt med. Jag förutsätter ingenting och trots att hoppet har falnat något så finns det en liten försiktig tanke på att jag kanske, eventuellt kan möta min blivande pålle nu till helgen. Den tanken är så klart hemlig.

DSC_0136 - kopia (1024x680)

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Svara
  2. Usch vad hemskt. Förstår precis då jag fick ta bort mitt sto för snart ett och ett halvt år sen.. 😥
    Men det dröjde typ 1 månad så stod det en häst i stallet igen. Och jag skulle inte ha en häst!!
    Men livet förundrar en ibland! 🙂

    Svara
    • Vad härligt att det löste sig så bra för dig, jag får sätta hoppet till något litet mirakel jag också 🙂

      Svara

Kommentera

