Tröttaste hunden i hela världen?

Slammer i köket brukar vanligtvis påkalla konstant hungrig hunds uppmärksamhet och tasstripp brukar kvickt alstras med ökad amplitud ända tills en svart näsa materialiserar sig i dörröppningen. Om enbart slammer mot förmodan ej lockar till uppdagande av nyfiken nos så är det bara till att rakt ut i luften nämna ordet ”mat” så induceras strax ett kraftfullt tassande med riktning mot köket.

I kväll slamrades det å det grövsta i köket. Inga tassljud. Kommer på att Nikki inte blivit serverad någon middag än och tänker att hon borde vara hungrig. Jag nämner de magiska orden ”nu är det mat” och ställer mig sedan tyst och lyssnar efter tassljuden. Det är tyst. Jag kan nästan höra mitt eget hjärta slå. Inga tassljud. Jag tar en sväng i lägenheten för att undersöka vad som står på och där, i soffan ligger den mest utslagna hund som gudarna någonsin skådat. Då är man bra trött. Om man inte ens orkar ta sig ut till köket för att inta sin middag! 😛

Det tar på krafterna att vara hos dagmatte och sedan bralla runt i stallet som en och annan odåga med vårkänslor!

DSC_0046 (1024x680)

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

