Fullspäckad lördag!

Idag var en sån där dag som planeringsmässigt från början var helt tom. Bara därför så har jag inte haft en sekund över till något som helst navelpill. Det började med att vi vaknade vid 8, tog en promenad ner till Brogyllen där det införskaffades ett alldeles nybakt och varmt bröd som sedan intogs i solen på balkongen. Efter det tog jag mig an den förvuxna gräsmattan utanför huset och började sedan gräva på mitt lilla blivande odlingsland. Det är bannemig ingen picknick att gräva hål i gräsmattan, och framför allt inte ett av ytan 3 kvadratmeter. Jag blev rejält svettig men samtidigt så är det en otrolig tillfredsställelse att jobba med kroppen, även om det är redigt jobbigt! Arken av gräs som jag avlägsnade applicerade jag sedan på ställen i trädgården med dålig eller ingen gräsväxt alls. Under tiden så blev det ju tid för lunch så jag plockade en påse full av nässelskott i den förvuxna hörnan i trädgården och gjorde en supergod nässelsoppa som förtärdes när Johan kom hem från sitt besök på gymmet.

När allt detta var gjort så var klockan faktiskt inte mer än 14, vilket kändes helt knepigt. Inte ens halva dagen hade ju gått! Efter en snabb dusch så hivade vi in Nikki i bilen, tog en liten tripp till Svenljunga där det efter titt och handslag blev en liten uppgradering av fordonsparken här hemma 🙂

Till middag blev det så klart mina nya köttbullar, potatis, gräddsås och lingon. Efter middagen åkte jag till stallet och skötte om kusen och nu sitter jag i soffan, glor på Game of Thrones och käkar lördagsgodis. Gött som fan! Imorgon blir det till att göra färdigt det sista i landet och plantera ett par potatisar!

DSC_2111 (1024x576)

Mitt blivande potatisland!

DSC_2098 (1024x576)

Svettig, jordig och öm i kroppen… var det någon som sa att Tough Viking gick i Slottksogen idag? 😉

DSC_2107 (1024x576)

Nässelsoppa på ge!

DSC_2109 (1024x576)

Gudomligt gott med nybakt bröd och nässelsoppa!

DSC_2125 (576x1024)

Man blir trött av att åka bil långt!

DSC_2128 (1024x576)

Goooooooda köttbullar 😀

DSC_2131 (1024x576)

Köttbullar och Nikkis mat förpackade och redo att hivas in i frysen!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

