Mysteriehästen

Jag vaknade precis efter nattens jobbpass, men borde sova i alla fall en timme till. Dock kan jag inte sova längre för tankarna rusar runt i skallen trots att jag med alla medel försöker dämpa dem. Hästen jag skulle provridit igår blev såld på telefon precis innan så jag kom inte ens dit för att få en chans. Hästen jag ska provrida idag vet jag ingenting om. Jag har hört ägarens berättelse och sett en bild på dess huvud men jag har inte den blekaste aning om hur den ser ut i kroppen eller hur den rör sig. Det kan vara en skitfin häst och det kan vara ett rent vrak. Mina innerliga förhoppningar är ju att hästen ska vara en oslipad diamant med en helt fantastiskt ridhästexteriör och ändå så pass väl riden att den rör sig hyfsat. Jag hoppas men jag vågar inte tro att det kommer vara så. Jag hatar att åka runt och titta på hästar, det är jobbigt och jag vill bara hitta hästen med stort H med en gång (eller i varje fall en vettig häst). Efter dessa två hästar jag skulle rida igår och idag så tar mina planer liksom lite slut. Jag har gått igenom varenda sida på hästnet och hittar inga fler som riktigt tilltalar mig i annonsen. Jag vet att det är ovanligt att hitta häst så snabbt, men åh vad jag önskade att det vore så. Jag försöker med alla medel att inte ha några förhoppningar, ser framför mig en häst med lågt ansatt hals, sluttande bogar, svankrygg och spattrörelser i hasen. Även om jag så klart i hemlighet hoppas att hästen i fråga är en riktig snygging, så som ägaren säger att han är.

Men det är ett nödvändigt ont, jag måste ju åka och titta på kusen för att veta vad det är som gömmer sig bakom annonsen, annars så får man ju aldrig veta! Senare i eftermiddag vet vi i varje fall hur det gick, så vi får hålla till godo allihop 😛

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

