Morgonritt till sjön

Jag vaknade tidigt idag och kände att det inte var någon idé att försöka somna om så redan klockan halv 9 hade jag släppt ut hästarna och börjat göra i ordning Milton för vår planerade bergsrunda. Idag hade jag igång runkeeper hela vägen från stallplan och tillbaks. Inte mindre än 10,78 km tillryggalade vi runt de två bergssjöarna och efter drygt 2 timmar var vi tillbaks i stallet. Det blev en liten extra sväng på slutet då Johan och Nikki kom förbi Horsikan när jag var på väg hem, så till Miltons stora förtret fortsatte vi förbi stigen som ledde hem och fortsatte för att möta upp besökarna. De hade redan gått runt sjön när vi mötte upp dem och Nikki hade tydligen varit helt på det klara med att här hade Milton gått bara en kort stund innan. Hon hade spårat, sprungit fram och tillbaks och sett väldigt glad ut.

DSC_1892 (1024x576)

Så här snygg var jag idag på vår uteritt. Hade jag från början vetat om att Johan skulle möta upp med kameran så hade nog outfitten sett annorlunda ut 😉

DSC_0133 - kopia (1024x680)

Ner i sjön bara!

DSC_0136 - kopia (1024x680)

Halvvägs ner i Horsikavattnet.

DSC_0142 - kopia (1024x680)

Kusebusen passar på att skvätta lite 🙂

DSC_0117 - kopia (1024x680)

Nikki blev väldigt glad av överraskningen att träffa både matte och kuse på morgonpromenaden med husse 🙂

DSC_0114 - kopia (1024x681)

Milton och jag!

DSC_0094 - kopia (680x1024)

Med förmiddagssolen strilande mellan grenarna.

DSC_0082 - kopia (680x1024)

Jag och min fina kuse.

DSC_0171 - kopia (680x1024)

Mina pojkar!

DSC_0166 - kopia (1024x680)

Tre rumpestumpar 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

