FULL frys

Jorå, förkylningens vassa klor har satt sig stadigt i min kropp denna gång. Och då är det ingen vanlig liten fjösförkylning det handlar om utan en som tillhandahåller hela spektrat från svunllna bihålor till raspig hals och näsflöden i alla de möjliga olika konsistenser och färger. Jag är i varje fall inte i så pass presentabelt skick att jag bör stängas in med i övrigt fysiskt friska människor i bunkern på jobbet, så jag får så snällt stanna hemma tills bacillerna flytt fältet. Jag har ett par dagar nu tänkt att jag bara behöver en god nattsömn för att sova mig frisk, men det förutsätter ju att man kan sova om nätterna också. I natt gick det bättre, men jag är så jäkla törstig om nätterna att jag tömmer ett stort glas vatten som naturligtvis rinner igenom och kräver kontinuerliga toalettbesök under natten.  Bortsett från detta och att hund(jäveln) skulle upp och kissa när månen stod som högst (om man nu hade sett den bakom alla moln) så var denna natten den bästa på länge.

Trots de fysiska tillfälliga tillkortakommanden så upphör tyvärr inte livet att gälla så i morse bar det av till stallet som brukligt. Efter lite gott tjöt med Helén, en smaskig grisfot till hunden och utsläppta hästar så åkte jag hem och slappade lite i soffan innan jag åkte iväg till Steffi på Göteborgs hund och katt för att införskaffa riktigt bra barf-foder till Nikki. Steffi går i min klass på hundfysioterapin så vi är lite på samma våglängd när det gäller foder nu för tiden. Det är kul att stå där och plocka och vraka i frysarna bland alla möjliga olika djurdelar. Godis. Referensramarna blir hyfsat deformerade efter ett tag i branchen 😉

DSC_1769 (576x1024)

Nikki vet om att det regnar och går därmed i dvala 🙂

DSC_1770 (1024x576)

Ibland trasslar de egenhändigt tillverkade hålen i filten till det 😉

DSC_1776 (576x1024)

Yeeeeej, matte kommer hem från affären!

DSC_1774 (1024x576)

Vad är det för spännande saker hon har med sig??

DSC_1784 (1024x576)

Nikki får en morot att leka med medan matte packar upp

DSC_1780 (1024x576)

Nya goda korvar fyllda med de allra läckraste inälvor från alla de möjliga djur. Det blev även kalkonnackar, lammlever och lammhals som hyndan ska få kalasa på i framtiden.

DSC_1779 (576x1024)

Ja, nu är frysen full. Alltså F U L L.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

