Vånda

Den där känslan när man vet att man inom snar framtid kommer behöva göra något extremt obehagligt som kastar om saker och ting i livet. Därtill kommer den fruktansvärda separationsångesten, saknaden och tiden för att läka såren. Livet kommer i längden inte nödvändigtvis bli sämre, men definitivt annorlunda. Att behålla huvudet kallt, tänka logiskt och fortsätta leva livet under tiden är inte det lättaste. Förnekelsen hägrar även om verkligheten smyger sig på en mer och mer. Jag försöker att leva för dagen, umgås med min häst, sköta om honom på bästa möjliga vis och bara ha det kul ihop. Även om vi är väldigt begränsade så kan vi ändå hitta på så mycket roligt. Vi kan forcera skogen, ta oss igenom klurig terräng, gå på långtur och åka på lättare aktiviteter. Så länge det är kravlöst arbete som inte skapar spänningar. Jag får vara väldigt lyhörd.

Vår tid tillsammans är ändå snart räknad. Min Milton kommer bli en änglahäst. Jag är rädd för vad som kommer hända, jag är rädd för hur livet kommer bli. Jag vill ju inte vara hästlös men att börja titta på ersättare känns bara så fruktansvärt fel. Min Milton kan inte ersättas. Jag kommer behöva åka runt och provrida hästar och öppna mitt sinne för en annan för mig okänd fyrbent varelse i vetskap om att denne häst kanske snart kommer stå i Miltons box. Det kommer göra så ont och det kommer vara så fruktansvärt svårt. Men jag vill inte behöva stå där, med en tom grimma i handen och inte ha något att göra efter den där hemska dagen. Jag måste ha något att sätta tänderna i. Det kommer göra ont men det kommer hjälpa mig att hålla huvudet ovan ytan genom att aktivera mig med en ny häst. Miltons ersättare.

Giv mig styrka!

Milton3

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Lia

     /  april 6, 2014

    Vet hur du känner.. min tid tillsammans med min gamla dam är också räknad. Oavsett om man vet vad som komma skall så är man ändå aldrig förberedd då det väl inträffar.

    Svara
    • Ja, jag bävar inför den dagen. Jag är liksom införstådd med vad som skall ske och har accepterat det, men som du säger så kan man aldrig förbereda sig.

      Svara

Kommentera

