Lägesrapport

Trots allt som kommit upp till ytan det senaste så jobbar vi på som vanligt igen. Vi har varit ute i skogen ett par turer och även tagit några skrittpass i paddocken. Det har gått bra och allt är som det brukar. Jag är glad över de små sakerna, som den fantastiska upplevelsen att kunna göra en vettig hörnpassering, att då och då lyckas svänga åt höger utan att bogen går först och resten av hästen faller efter och för faktumet att Milton är finare i kroppen än han någonsin varit. Det är så lätt att stirra sig blind på de positiva små förändringarna och tänka att ”det är ju i alla fall lite bättre än för ett år sedan” men tar man ett steg tillbaks så är han fortfarande precis lika sned som vanligt. Att gå på rakt spår är svårt, om ens möjligt, och jag har kommit underfund med att jag har lättare att hamna i hängsits på högersidan än vänster vilket jag förmodar har att göra med hur Milton ser ut. Vi påverkar ju varandra hela tiden. Han av mina snedheter och jag av hans. Enda skillnaden är att jag kan känna efter och försöka korrigera mina egna snedheter för att hjälpa honom, det kan inte han göra.

Imorgon så blir det ett besök hos Stefan och då ska Milton få sig en redig genomgång. Egentligen var det fullbokat då men efter lite trolleri med knäna så lyckades de klämma in oss till halv 9. Då ska jag prata med honom om Miltons framtid. Jag har ju i princip redan bestämt mig men det kan ju vara bra att diskutera med hästens juridiska ägare också. Det blir spännande att gå igenom hästen också och få lite svar på saker och ting.

 

DSC_1527 (576x1024)

Frukost i solskenet på stallplan. En grisafot är riktigt smaskens det!

DSC_1533 (1024x576)

God morgon alla kusar! Dags att vakna 🙂

DSC_1544 (576x1024)

Fina kusen som bjöd på ett par jättefina svängar idag!

DSC_1547 (576x1024)

Nakenfisen tjuvar på lunchen som står i stallgången 🙂

DSC_1549 (576x1024)

Tydligen hände det något spännande där ute och Milton blev på helspänn där inne i stallgången. Hjärtat pumpade så hela bröstet rörde sig. Jag försökte se vad som kunde tänkas kräva så mycket uppmärksamhet men utan resultat 😉

DSC_1553 (576x1024)

Finaste busekusen på väg till hagen!

DSC_1554 (576x1024)

Vårvovvan som njuter av solen 🙂

DSC_1500 (1024x576)

Sedan drog vi på oss löparmunderingen och tog 5-km-rundan uppe i skogen. Tjoho! 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

