Framtidsplaner

Man vill så himla mycket i livet och helst så ska allt hända på en gång. Det värsta är när man plötsligt kommer på något nytt som ju skulle passa så himla bra in i livet och då handlar varenda minut om att försöka införliva visionen, helst igår. Jag har haft väldigt många visioner och planer om hur livet skulle se ut, den första handlade väl om att så snabbt som möjligt utbilda sig till ingenjör, få jobb, köpa hus och skaffa barn och sen skulle livet vara perfekt. Riktigt så blev det ju inte och på vägen till där jag idag sitter så har den drömmen reviderats ett antal gånger. Nu under våren så har jag mer och mer tröttnat på mitt jobb och samtidigt känt lite panik över att jag inte har någon direkt utbildning att falla tillbaks på, så jag har faktiskt tagit det stora beslutet att börja plugga till hösten. Jag har sökt studieledigt och sökt in på en 2 år lång teknisk utbildning som förhoppningsvis kommer kunna leda till jobb på något av Sveriges ledande konsult- eller teknikföretag. Det känns så jäkla skönt att faktiskt ha tagit ett steg i en vettig riktning. Detta leder ju dock till att mina långt framskridna husplaner hamnat i knipa och paniken över den framtida ekonomin låter sig inte direkt vänta på sig. Jag har det senaste gått runt och varit lite stressad över detta men kom för bara någon dag sedan överens med mig själv om att man kanske kan bo kvar här i lägenheten i alla fall två år till. Den är ju fin och ligger bra så varför inte? Tänk om vi får barn då (hemlig tanke), vad fan, morsan och farsan bodde med två ungar i en etta så då kan väl vi få plats i en tvåa. Dessutom har jag i hemlighet planerat hur man får plats med ett hopfällbart skötbord på vår toalett. Säg inget till Johan bara 😉

P.g.a. känslan av att vilja ha något eget och flytta till ett hus så har jag inte brytt mig om att röja upp ordentligt här hemma och se till att saker och ting är precis som jag vill ha det, men i och med att vi nu bestämt oss för att bo kvar och lägga husplanerna på is ett tag så har inredningsjossan vaknat till liv igen. Nu jäklar ska det bli fint här hemma! Jag har i tankarna nya gardiner, takmålningar, tapeter och nya köksinstallationer. Som vanligt så vill jag fixa allt detta nu nu nu nu och helst igår och gårkvällen spenderades mest med att leta fina tapeter till hall och sovrum. Kan det vara vårkänslorna som spökar tro? 😉

Letar inspiration 🙂

Sovrumstapet? 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jeg har også bodd med to barn (+ en stor rottweiler) i en leilighet med ett soverom, bad og kombinert stue/kjøkken (46 kvadrat). Det er utrolig hva som går. 😉

    Svara

Kommentera

