Sorgligaste svansen i stan

Ja, inte har han mycket att skryta med i flugviftarklubben min Milton. Ett så kraftigt arsle hade egentligen behövt ett mer passande garnityr än de ynka små trådarna som hänger där nu, men istället för att hänga läpp så gäller det att göra det bästa av saken.

Jag har försökt skydda den lilla dammvippan med alla möjliga medel men taglet verkar i den änden vara av extremt dålig kvalitet vilket kan vara svårt att tro när man ser det enormt tjocka ponnyrufset till man som pryder halsen hans! Bättre verkar det dock inte bli och det räcker med att han kliar sig en gång så förstör han allt man så ömt jobbat för under flera månader. Därför har intresset för henna hårtuss svalnat efter hand som jag insett att kampen är allt annat än rättvis.

Under vintern har jag mest försökt att låtsas som om den inte finns där alls men samtidigt i hemlighet tänkt att saken kanske mår bättre av att ignoreras. Nå, idag när jag för första gången på länge ägnade den uppmärksamhet, tvättade, borstade och sprayade med glansmedel så insåg jag att den trots all lera i alla fall inte blivit värre. Snarare hade den växt sig längre till den milda grad att kände mig tvungen att klippa väck de 2-3 yttersta centimetrarna för att jämna till de 10-talet tagelstrån som hade äran att nå så långt. Någon vidare tjocklek lyste dock med sin frånvaro och det börjar så sakterliga gå upp för mig att den där enorma rumppaketet aldrig kommer få sig den där flashiga garneringen jag i hemlighet drömmer om. 😛

DSC_1231 (1124x2000) (575x1024)

Det är så man blir tårögd! Frågan är om det är av skratt eller vånda? Bägge?

DSC_1233 (1124x2000) (575x1024)

Varsamt borstad och med stråna väl separerade så ser den inte alls lika sorglig ut, det är nästan så att man får en illusion av att svansen är nära på normal! 🙂

DSC_1236 (1124x2000) (575x1024)

En fin fläta fick han i alla fall, Busekusen, som han kan ha i lerpölen till hage imorgon för att inte med en gång förstöra min tvätt 🙂

DSC_1239 (1124x2000) (575x1024)

Fast vem bryr sig om vad som finns där bak när det som är på framsidan är så här fint? 😀

DSC_1240 (1124x2000) (575x1024)

Inte många va? Snyggkusen!

DSC_1225 (2000x1124) (1024x575)

Demolision Horse har varit igång igen. Andra gången jag får sy ihop täcket på samma ställe…. 😛

DSC_1229 (1124x2000) (575x1024)

Ihopsytt efter bästa förmåga. Nu får han väl ge tusan i att riva upp ett igen!

DSC_1254 (1124x2000) (575x1024)

Hunden med svart bälte i mys slog till även i kväll 😉

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Hi hi. Den liksom försvinner där mellan låren =P
    Har han gjort illa sig nån gång eller varför är det vitt där på sidorna?

    Svara
    • Det vita är skav från en linda som glömts kvar någon gång. Det måste ha bränt sönder pigmentet på något vis. Lite charmigt men det vore ju trevligt om det ville växa ut 😉

      Svara

Kommentera

