Foder och medryttare

Mättnadskänslan är fortfarande påtaglig efter lunchens kebabtallrik, trots att 6 timmar redan förlupit. Tacososet sprider sig i lägenheten från köket och eftersom det är lördag antar jag att det blir påföljande godis också… det gäller att hålla in på sakerna 😉 Jag var uppe tidigt i morse och sprang ett varv runt Safjället i mina fivefingers, så det dåliga samvetet är i alla fall ännu inte ett faktum.

Denna helgen är det kursträff på schemat och både dagen och gårdagen har spenderats med hundrelaterade ting. Igår var det mycket intressanta diskussioner om både vanliga, ovanliga och hemska hundsjukdomar och idag har vi diskuterat det oändliga ämnet foder. Det kommer vi fortsätta med imorgon och även börja räkna lite mer på foderstater. Det är ett ämne som växer på en och blir mer och mer intressant ju mer man vet.

Jag la för någon dag sedan upp en annons om medryttare till Milton på fejan då jag känner att det skulle vara gott med lite avlastning ett par dagar i veckan. Jag har ju en kollega som hjälpt mig lite men på grund av vårt schema blir det väldigt oregelbundet och ibland blir det uppehåll på flera veckor innan hon kan ta han om honom någon dag. Så nu tänkte jag söka efter någon som vill ha häst på två fasta dagar så man kan planera lite bättre i livet. Imorgon så har jag bestämt träff med en tjej för lite snack och provridning, det blir väldigt spännande att se hur det kommer te sig 🙂 Jag hoppas ju så klart att det går bra och att hon trivs med Milton, det är ju alltid skönt när saker och ting går så smidigt som möjligt.

DSC_1206 (768x1024)

Munderad för duggregn kl 7 i morse 🙂

DSC_1212 (1024x768)

Mina rosa tossor! 😀

Lämna en kommentar

Kommentera

