Minus åtta kilo

Jag har aldrig sett mig som en mullig människa och inte heller som tjock, men visst har jag stört mig länge på mina bilringar och att det hänger ut ovan byxlinningen. Jag har alltid varit aktiv och har egentligen en ganska atletiskt byggd kropp vilket jag haft bra med nytta av i livet. Dock har det på senare år gått lite utför, om än väldigt långsamt, men visst har det smugit sig på nått kilo i taget. För exakt ett år sedan hade vi hälsokontroller på jobbet och vid det tillfället hade jag inte stått på en våg på över ett år. Jag brukar liksom inte bry mig direkt om hur jag ser ut, bara jag är pigg, har kondis och är glad, men när jag då klev upp på vågen och den visade mer än jag någonsin vägt så var det som en stöt gick igenom kroppen på mig. Visst hade Johan tagit bilder på mig när jag badade innan och visst hade jag inte riktigt känt igen mig på bilderna, men nu blev det ju liksom kvart på vitt. Det var värre än jag trott. Så i somras så sa det bara klick och det kändes som om det nu verkligen var dags att göra något åt saken. Jag började träna regelbundet och stoppade i mig mindre än jag gjorde av mig, alltså jag gick på kaloriunderskott. Det resulterade i att jag i höstas gick ner ca 6 kg. Nu har jag åter igen snappat upp arbetet eftersom jag inte är riktigt nöjd än och har fram tills idag nu gått ner totalt 8 kg.

Nu tänker jag bannemig inte ge mig förrän jag nått mitt fulla mål, detta ska inte bli något halvdant. Vi får se vart det slutar, men det är ju vad man ser i spegeln som spelar roll och inte vad vågen visar. Lägger jag på mig muskler så kan det hända att jag inte går ner något mer men i rent fett så vill jag nog tappa i varje fall 3 kg till. Det är en spännande färd mot ett spännande mål där jag aldrig varit innan. Nämligen målet att vara jävligt nöjd med min kropp! 😀

DSC_0043 (1024x680)

Bild tagen i våras

DSC_1056 (768x1024)

Formbild tagen för någon vecka sedan. Ni får ursäkta min sletna nuna men jag antar att detta var i anslutning till en god natts sömn 😉

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Lotta

     /  februari 17, 2014

    Vilken skillnad!!! Blir så glad av dina kloka ord, vikten är inte allt om kroppen är vältränad och välmusklad! Jag är mer vältränad än vad jag någonsin varit just nu men väger absolut inte mindre än jag gjort tidigare 🙂

    Svara
    • Visst är det så! Jag tror att när jag är klar så kommer jag ha byggt upp mer muskler så att vikten ändå kommer stanna på en högre siffra än vad jag har nu 🙂

      Svara

Kommentera

