Ljuset i tunneln.. och det är förhoppningsvis inget tåg!

Den där deppigheten jag det senaste lidit av har dämpats ett snäpp, mest p.g.a. att jag insett det ohållbara i situationen och faktiskt bestämt mig för att göra något. Exakt vad får ännu vara osagt men jag har de senaste dagarna faktiskt haft ett litet hum om hur min framtid kan komma att se ut. Allt kommer förmodligen falla på plats framåt våren om jag får som jag vill 🙂

Dagen har börjats med en skön promenad över Safjället i ”vårvädret”. Jo, jag vill ju kalla det vårväder men samtidigt så känns det så fel och osäkert då februari är en renodlad vintermånad. Även om vädret är bra i februari så kan det inte vara vår. Mars däremot, det är en vårmånad och då smäller det till och blir bannemig vår på riktigt, oavsett väder! Vi får hålla till godo i 12 dagar till och njuta av de små tappra försöken för solstrålarna att ta sig igenom de ställen där molntäcket inte är lika tjockt. Det blåser riktigt härligt och viner i stolpar, träd och ledningar. Precis som det gör om sommaren när det är riktigt gött seglarväder 😀 Det bästa med dagen är ju ändå de fem tappra plusgraderna som råder i Mölndal just nu! Man behöver inte frysa arslet av sig bara för att man går ut och vinden känns faktiskt nästan lite ljummen!

Önsketänkande? Nja, jag tror faktiskt det kan vara något på ge snart. 😀

DSC_1167 (1024x768)

På Safjället verkar nöden inte ha någon lag… eller? 😉

DSC_1173 (768x1024)

Här bland de eftertraktade morötterna hänger Nikki så ofta hon kan. Har man inte ögon i nacken och glömmer stänga skafferiet så nallas det obönhörligen ur denna låda 😉

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

