Täckesbeställning

Jag vet att jag sa att jag inte hade tid att sy upp några beställningar på täcket jag sydde till Nikki. Men ack mitt blödiga hjärta har gjort det igen. Det finns nämligen en pinscher vid namn Pajaz vars matte blev helt eld och lågor över Nikkis täcke och sa att det var precis vad hennes vovve behövde då han åkt på ichias och måste hållas varm så de inte blir värre. Först sa jag nej, men efter att ha gått och funderat en halv dag så kröp jag till korset och erbjöd mig sy upp ett måttanpassat efter just Pajaz.

Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med detta täcket som blev lite annorlunda efter några små förändringar i mönstret. Jag kan avslöja att jag också kommer sy upp några till så om intresset finns så är det först till kvarn som gäller. Massa fräsiga färger finns men tyvärr har jag bara 200g-foder så det räcker till ett täcke. Dock har jag massor av 100g-foder och det räcker ändå bra för de flesta hundar en sådan här vinter!

DSC_1013 (768x1024)

Pajaz täcke. Det blev ingen modellbild på Nikki denna gång 🙂

DSC_1018 (1024x768)

Redo att skickas!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

