Pressade tigrar?

För ett tag sedan informerade Johan mig om att tigerbalsam i själva verket bestod av pressade tigrar. Öppensinnad som jag är så beaktar jag tanken och motsätter mig inte påståendet omedelbart. Trots viss outtalad skepsis så överväger jag sannolikheten för huruvida tigerbalsam faktiskt är gjort av pressade tigrar eller ej. Detta finner Johan otroligt underhållande och titulerar mig omedelbart ”världens mest lättlurade tjej”.

Jag håller inte med. Bara för att jag överväger vissa reellt osannolika företeelser så betyder inte det att jag för den delen är blåst och tror blint på allt jag hör. Jag bara överväger en lite mer spännande touche på vår annars så trista grå värld. Vad vore vi utan fantasi? Det var nog inte helt utan skäl som min studievägledare på Chalmers uttryckte att jag innehar ett så kallat livligt intellekt. Jag antar att det är ett lite finare uttryck för lättdistraherad, flygande tankar och god förmåga för fantasi 😉

Jag har det bara lite roligare i huvudet än vad det ser ut som utanpå 😉

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

