Nu behöver hyndan inte frysa längre…

…för  matte har spenderat större delen av dagen på golvet och framför symaskinen, ihopknåpandes ett riktigt varmt och skönt täcke till lillvovvan! Med den lilla pälsen hon har så är hon ju lite frusen nu när minusgraderna smyger på, framför allt när hon inte är så jätteaktiv utomhus. Dagisfröken påpekade igår att Nikki frusit massor i rastgården på dagis och rekommenderade husse att köpa det där nya Hurttatäcket som kommit ut. Det är ett värmetäcke som ser riktigt bra ut och skulle passat Nikkis behov jättebra, men ack den prislappen voro inget för dödliga! Dryga 7 hundralappar skulle affären ha för denna lilla tygbit! Nä vet nån vad! Jag har länge faktiskt tänkt att sy ett liknande täcke så nu kändes det som att det var dags. Iväg till tygaffären bar det i förmiddags och efter att jag kom hem så har jag suttit och mätt, klippt och sytt hela dagen med undantag från 2 timmar hos kusen.

DSC_0939 (1024x768)

Någon som gärna vill hjälpa till 😀

DSC_0941 (1024x768)

Vadderingen är godkänd enligt Nikki!

DSC_0943 (1024x768)

Utprovning!

DSC_0947 (1024x768)

Nu börjar det likna något 🙂

DSC_0955 (1024x768)

Inte helt klar än men hon fick prova den ordentligt som den var när vi åkte till stallet. Det funkade perfekt och det nästan hettade lite från undersidan täcket när jag sedan tog av henne det 🙂

DSC_0016 (1024x680)

I fullt arbete 🙂

DSC_0018 (680x1024)

Nikki övervakar arbetet från sitt hörn i soffan.

DSC_0956 (1024x768)

Färdigt!

DSC_0957 (768x1024)

Nu ska det väl till en hel del för att hon ska frysa 😉

DSC_0963 (1024x768)

Inte helt olikt skissen jag gjorde ur huvudet innan 🙂

DSC_0959 (1024x768)

Liten bröstplatta och ett extra spänne under magen. Dock ska det stora spännet bytas ut mot något mer passande, men det var det enda jag hittade hemma nu.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Jösses, då, du skulle ju kunna tjäna pengar på att sy hundtäcken =)

    Svara
  2. Sara

     /  januari 26, 2014

    Gud vad duktig du är! Imponerande! Kul att följa din och hästens resa också, tycker det är stor skillnad på honom.

    Svara
    • Åh vad kul att du tycker det! Det är ju alltid roligt att lära sig nya saker och när man börjar förstå och se att det händer grejer så blir det ju ännu roligare! 🙂

      Svara
  3. Kimberly

     /  januari 27, 2014

    Åh, det är dig man ska höra av sig till om en liten pinne ska slippa frysa alltså?? 😉 åh vad jag önskar att symaskinen lydde mina order så där bra! Hehe!

    Svara
    • Haha, tack för fina ord 🙂 Eventuellt kommer jag sy upp ett par i pinscherstorlek som jag kommer kunna sälja 🙂

      Svara

Kommentera

