Luft under fötterna

Milton har med mycken entusiasm tagit åt sig av mina önskemål om en lite luftigare galopp. Man kan väl säga att entusiasmen varit av sådan storlek att man näst intill fått ångra att man någonsin önskade något annat än det man hade. Faktumet att hagarna numera är av sådan beskaffenhet att torrdräkt vore att föredra, vilket i sin tur leder till att Milton numera går och dräller i en rasthage, genererar samtidigt ett rejält lager av överbliven energi som tenderar att läcka ut vid olika obestämda tillfällen. Ni vet väl hur det är att öppna en champagneflaska? Man knixar och lirkar och grejar utan att det händer något, men så gör man en liten extra knirk eller grej och så fullkomligt exploderar allt och korken flyger i taket. Eller så byter man ut champagneflaskan mot ett stycke Milton och korken får väl bli hans stackars ryttare då. Vid en av de första urladdningarna tog han mig faktiskt ur sadeln, men efter en trippel salto så landade jag graciöst vid hästens huvud på fötterna och med tyglarna i hand! Dagens brallningar var dock inte som vilka brallningar som helst, utan brallningar med fina parallella och täta bakfötter som vittnar om en numera rakare häst med bättre balans. I övrigt måste jag få stoltsera med mitt numera sitstränade arsle som gjorde ett i allmänhet riktigt gott jobb idag. Ett steg närmre det beryktade beridararslet! 😀

DSC_0006 (1024x680)

Vi började lugnt och fint, hitta kontakten, hitta, kroppen och hitta takten.

DSC_0035 - kopia (1024x681)

Sedan tyckte matte det var en fantastiskt god idé att prova galoppen på nya tränset!

DSC_0113 - kopia (1024x681)

Tja, jag har i alla fall fått beröm för att mina sittben sitter där dom ska och att jag i alla fall på denna bilden har en hyfsad sits 😉

DSC_0050 - kopia (1024x777)

Det är på denna bilden som blåmärket jag numera har på mitt blygdben uppkom. Hästmanke = hårt att landa på 😛

DSC_0051 - kopia

Men jag satt bannemig kvar! Om än på fel sida framvalvet.. 😛

DSC_0122 (1024x680)

Jag tror Milton missuppfattat grejen med att vara indianhäst, han har inte riktigt förstått skillnaden på det och rodeohäst!

DSC_0019 (1024x680)

Nikki i egen hög person

DSC_0153 (680x1024)

Tja, vi överlevde bägge två i varje fall 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

