Indianhästens nya sadel

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Är man det minsta krasslig så kan man ge sig fan på att det blossar upp till någon fullt utvecklad åkomma under ett nattpass på jobbet. Egentligen borde jag inte jobbat i natt alls, men tyvärr så har man inte hur mycket råd som helst att stanna hemma för att kroppen klagar lite. Så nu har detta resulterat i snor, igensvullna bihålor, sandpappershals och ännu mer snor. Det gav mig i morse lite mystid i sängen där jag för en gångs skull faktiskt hade lite tid att titta i en bok. Det blev en gammal goding från 80-talet. Bilden nedan visar gammal god terrängteknik, enormt vettigt och inte alls vad man lär sig på ridskolorna!

DSC_0855 (1024x768)

Vänstra bilden visar korrekt sits i nedförsbacken.

DSC_0856 (1024x768)

När vi gick upp utförde vi lite ärenden, jag och Nikki. Jag kan väl inte påstå att jag var väldigt mycket mer entusiastisk över att kliva upp ur sängen än Nikki 😛

Innan det blev dags för stallet så gjordes en liten mellanlandning hemma där jag passade på att snöra ihop det sista på Miltons nya indianhack. Tillsammans med Nikki och en ny dressyrsadel jag hämtat upp under mina ärenden tidigare på dagen så bar sedan färden mot kusen.

DSC_0859 (768x1024)

Nikkis bild av att hjälpa till 🙂

 

DSC_0880 (768x1024)

Och hur bra låg inte denna då!?

DSC_0879 (768x1024)

Detta var nästan lite för bra… nästan så man undrar vad det är man missat 😛

DSC_0876 (1024x768)

Jag undrar om det inte är så att det början hända saker med Miltons lansmärke! Det har definitivt sett värre ut i varje fall 🙂

DSC_0870 (1024x768)

Premiärturen med indianhacket och så klart testridning av den nya sadeln!

DSC_0865 (768x1024)

Han ser nöjd ut i varje fall 🙂

När sadeln var utprovad och tränset för första gången påsatt så hördes plötsligt ett öronbedövande dån utifrån när himlen fullständigt öppnade sig. Hupp, då var det bara att vänta ut regnet där inne i det torra. Regnet lättade något efter ca 5 minuter och ungefär då ansåg jag inte väntandet längre värt så regnkläderna åkte på och vi gick ut på ridbanan. Hästen visade mycket tydligt vad han tyckte om hittepået att gå ut i kuling och horisontalregn men bortsett från diverse undanmanövrar från byvindar och väta så verkade han trivas bra både med sadel och indianhack. Vi får göra en grundligare genomgång av den nya utrustningen imorgon då det spås goda intentioner från vädergudarnas håll.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

