Julestök

Nu äntligen har julen så smått infiltrerat våra liv även här i Mölndal! Med en liten jultall på köksbordet så sprider sig stämningen som ett envetet ogräs och det följande julstöket blir oundvikligt. Med mycken entusiasm har jag åtagit mig att till klanens julfirande förära tillställningen med äkta hemgjord rödbetssallad, en köttbullsinvadering utan dess like, det allra godaste och största brödet samt risgrynsgröt, allt hemmagjort så klart 🙂 Idag påbörjades förberedelserna inför operation rödbetssallad och samtidigt passades det på att griljera den lilla julskinkan jag köpt.

DSC_0007

Idag påbörjades det som till slut ska bli en alldeles utomordentligt god rödbetssallad!

DSC_0012

I bakgrunden ses majonnäsen jag gjorde för över 2 månader sedan, fortfarande i fullt ätbart skick! 🙂

DSC_0014

Klart! Misstänker att det blir en del rödbetsssallad 😉

DSC_0026

Samtidigt pågick vissa aktiviteter som intresserade Nikki å det kraftfullaste.

DSC_0047

Nam nam 😀

DSC_0001

Som en händelse så passar Nikki på att visa sin medhundlighet just precis när husse ska provsmaka den nygriljerade skinkan.

DSC_0011

Staring contest med skinksmörgåsen…

DSC_0016

Staring contest med husse…

DSC_0021

Om jag stirrar tillräckligt intensivt så kommer den säkert flygande in i min mun helt av sig själv!

DSC_0030

DSC_0032

DSC_0033

Success!

Lämna en kommentar

Kommentera

