Miltons stallkompisar

Ska man hålla på och vänta på bra väder och perfekta tillfällen så kommer det där inlägget med Miltons stallkompisar aldrig bli av. Så idag bestämde jag mig att nu får det bannemig vara dags! Så i halv storm, mörkgrå himmel och duggregn sprang jag runt på gården med min mobil och porträtterade av nyfikna kusar. Vädret är minst sagt spännande nu. Dåligt vill jag inte kalla det för jag tycker om när naturen ryter och sätter oss människor på plats, plötsligt känner man sig så liten och det är lite som om Moder Jord säger ¨In your face!¨ till mänskligheten. Så jag väljer att kalla det för spännande väder 😉
Vi trotsade i varje fall vind och hotande regn och promenerade de 5 kilometerna till stallet i morse. Det är en bra morgonpromenad för både vovve och matte och frukost till oss bägge togs naturligtvis med på färden. Två kycklingvingar till vovvan och två knäckemackor till mig. Dock fick jag bara avnjuta en av dem då katterna bestämde sig för att kalasa på den andra. Så går det när man inte har full koll hela tiden 😉

DSC_0328

Här har vi fröken Felina! Gosig som få, snäll som en ko men otroligt alert 🙂

Copy of DSC_0041

Felina!

DSC_0329

Här har vi herr Fernandes! Urgo och genomsnäll men med livsglädjen i behåll 😉

Copy of DSC_0030

Fernandes

DSC_0336

Här har vi en nykomling i stallet. Tap In-avkomman My! Ett litet sto på ponnygränsen som verkar helt urgo!

DSC_0338

Här har vi den lilla spjuvern Felize med mammahästen Filly i bakgrunden!

Copy of DSC_0007

Filly, gammeltanten på 20 bast 🙂

Copy of DSC_0031

Felize, 5 år gammal och Fillys avkomma.

Copy of DSC_0036

Så har ju Lotus kommit tillbaks till oss också! 😀

Copy of Copy of DSC_0019

Här har vi kattstyrkan som idag gemensamt kalasade på min frukost… Bakifrån Morris, mamma Ängel och Missan.

DSC_0339

And Mr. Mud himself!

DSC_0341

Det tog inte många sekunder efter utsläppet innan denna varelse uppenbarade sig… 😛

DSC_0357

På hemvägen passade vi på med lite aktivering i form av träning på jäääääätteäckliga underlag 🙂

Copy of DSC_0020

Äntligen hemma i värmen. Stormen ryker på utsidan och Nikki ligger nedbäddad 🙂

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Vilka fina kompisar han har 😀

    Svara

Kommentera

