Ny ridrunda med GPS

Dagen började ju sådär bra med att jag åkte till Biltema för att köpa en sista färgburk till mormors köksrenovering. Jag hade bara en strykning kvar på kaklet så skulle det vara klart sedan. Jag gick till färghyllan, letade upp rätt typ och färg på rätt hyllplan, ställde mig i kö, betalade och åkte hem till mormor. När jag där i köket öppnade färgburken blev jag något skeptisk då den såg mörkare ut än innan och när jag undersökte den mer noggrant så insåg jag att jag köpt en jävla ljusgrå färg. Någon idiot har alltså placerat en färgburk av samma märke med annan färg på fel jäkla hylla. Åh vad jag svor. Det var bara att åka tillbaks till Biltema och köpa en ny färgburk. Förbannat onödigt. Jag passade dock första rundan på att kila in på Naturnära och köpte där ett riktigt fräsigt neongult vintertäcke till Nikki, så hon syns på stallplan även när det är kallt ute!

När det var klart hos mormor åkte jag hem och lämnade Nikki, bytte om och drog till stallet. Man får vara där rätt tidigt nu om man vill kunna rida innan det blir mörkt vilket är fördelaktigt med tanke på att man måste rida en bit på vägen för att komma ut i skogen. Möta bilar i bäckmörker är inget jag trånar efter direkt 😛
Idag tog jag en annan runda åt andra hållet och trackade hela vägen med GPS:en. Jag tänkte göra en liten samling med alla ridrundor jag kan så man får en liten överblick över hur alla stigar går där uppe i vildmarken 🙂

Det är en underbar känsla att på hästens rygg hjälpa honom igenom hyfsat avancerad terräng och känna att vi tillsammans har en sån jäkla bra balans! Han gör vad jag ber om, vi bestämmer tillsammans vilka som är de bästa vägarna att ta sig fram och vi klarar utmaningarna genom att jag motiverar honom med röst, vikt och beröm. Det är helt fantastiskt att få sitta och hjälpa honom över alla hinder och samtidigt se hur han jobbar med hals och kropp för att ta sig fram. Det är en riktigt tillfredsställande känsla kan jag tala om. Man kan inte låta bli att bli lite lycklig av det 🙂

Gasveksrundan

Så här red vi idag!

Copy of 1385217175106

Min terränggående kuse!

Copy of 1385217652144

Visst är det trevligt när kommunen skiter blanka fan i hur det ser ut här…

Copy of DSC_0122

Morris har hittat den bästa platsen i hela stallet 🙂

Copy of DSC_0123

Han ser så otroligt trevlig ut i kroppen nu min Milton. Han ser avspänd ut i rygg, bog och bäcken och börjar faktiskt se riktigt proportionerlig ut! Korset är nu markant högsta punkten på rygglinjen (förutom manken) och rumpan börjar bli riktigt rund och fin! Dessutom ser han ut att må riktigt jäkla gött! 😀

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

