Ork…

Jag bor för tillfället i en svinstia. Det ligger grejer överallt, precis överallt. Bara under bordet i vardagsrummet ligger tre böcker, ett skrivblock, en laptop, diverse hundben och sladdar. På soffan ligger 5 filtar, ett hundtäcke, en tröja och ytterligare hundben. Sovrumsgolvet är belamrat med kläder jag inte orkat sortera in i rätt låda. Mitt i vardagsrummet står en jävla kabelrulle i trä, bokhyllan och byrån ser ut som en överfylld soptipp och i hallen står ungefär 10 par skor och stövlar och badar i lersmulor. I hallen ligger också en IKEA-påse fylld med diverse ting jag inte vet var jag ska göra av. Snart gör jag väl mig en tjänst genom att flippa ur och bara köra allt till tippen. Just nu känns lägenheten som ett jädra förvaringsställe för två människor och en hund. Ett hem är det i alla fall inte.

Jag har varken ork eller vilja att göra något åt det. Johan undrar varför jag inte lägger en kvart om dagen på att trickträna Nikki och mitt svar är att jag inte orkar. Eventuellt kanske tiden finns men mentalt så är orken slut. Det är alla måste-saker som tar kål på mig. Det hade varit så skönt att kunna göra saker bara för att man vill och tycker det är gött och känna att man inte behöver planera och klämma in det på någon eventuellt fri lucka i livet. Det förtar glädjen totalt. Att jag bor i en svinstia jag inte orkar göra något åt peppar ju inte direkt heller. Jag behöver en kick i livet, jag behöver något att glädjas över och något att sträva efter. Jag behöver lite ordning och reda och lugn och ro! Lite semester från jobbet vore ju något då nattpassen tar mer energi än vad man från början tror. Man går upp, tror man är hyfsat pigg och gör allt på dagen som man ska men sedan är man faktiskt inte särskilt trevlig. Man är lättretlig, butter och mentalt orkeslös. Jag hoppas detta bara är en period som varit lite väl mycket p.g.a. strul, lägenhetsförsäljning och lite annan skit som tagit mer utrymme i hjärnan än vanligt. Möjligt är att jag dramatiserar lite, men jag antar att jag blir lite utåtagerande för att släppa ut frustrationen över att saker och ting inte är som jag vill.

Jag vill ha lite ordning och reda nu!

gris

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Lotta

     /  november 18, 2013

    Ordning och reda är som balsam för själen.. Känner igen mig så väl och önskar att alla ”måsten” inte tog så förbannat mycket tid men jag har insett att ju fortare man tar tag i dem desto mindre energi slösar man på att undermedvetet störa sig på oredan eller vad det nu är.. Numera lever jag efter filosofin att ta tag i det tråkiga direkt istället för att gå runt och ha ångest över att det borde göras..

    Svara
    • Jo det är väl så det är. Problemet är att hur mycket jag än städar så finns det en annan individ här som producerar mer skit samtidigt som jag egentligen inte alls vill bo här. Det ökar inte direkt motivationen 😛

      Svara

Kommentera

