Morgonrunda med medryttaren

Nu är det dags att utöka Tereses aktionsradie i skogen med Milton då de första korta vägarna jag visade henne nu är väl genomridna och inlärda. Idag hade vi bestämt att hon skulle komma till stallet efter att jag släppt ut kusarna och så skulle vi ta en gemensam tur upp i skogen där jag skulle visa henne en ny fin runda. Sagt och gjort så drog vi iväg upp på berget mot stigarna och jag introducerade en fin och ganska lätthittad runda på ca 45 minuter. Nikki sprang med i sin reflexväst och skötte sig helt fantastiskt bra hela tiden! Det var samma runda som jag och Helén hittade i våras, dagen innan min och Miltons första hopptävling, och där vi lyckades rida vilse i ca 2 timmar innan vi kom hem igen. Dock är egentligen stigen ganska lätthittad, vi var bara lite blinda så där när vi första gången var ute i skogen och letade vägar 😉

mms_img318424391

Morgontrött vovva som tog beslutet att detta var den mest vettiga platsen i stallet just då.

mms_img2038963714

Nu väntar vi på att Terese ska komma!

mms_img-1931706863

Ute på tur! Backe upp och backe ner 🙂

mms_img-981888822

När vi kommit hem, mockat och matat hästar så skiljdes vi åt och jag drog till Sisjön för att införskaffa dessa skönheter! Nu ska det ut och tassas i skogen 😀

 Nu ska jag lämna min trötta och välaktiverade vovva hemma och åka iväg för att fixa det sista i lägenheten inför visningen ikväll. Sen är det bara att vänta och rulla tummarna och se om någon verkar tycka den är lika fin som jag tycker den är 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

