Skogstur med GPS

Det var ju ett par veckor sedan som jag träffade på kvinnan som äger gården med islandshästarna man rider förbi på en av skogsvägarna. Hon erbjöd sig då att samma eftermiddag märka ut en ridväg som jag passade på att fråga efter och ett par dagar efter så följde jag hennes markeringar och fann härmed en riktigt härlig och rolig runda. Den består av uppriden skogsstig som slingrar sig hit och dit runt träd och stenar samt upp och ner så det är inte många partier där man bara kan sitta och glida, det gäller alltså att vara med i princip hela tiden! Dock har jag inte haft någon riktig koll på var det är jag rider där uppe i skogen utan helt plötsligt så är jag liksom bara hemma igen, men det ska vi nu råda bot på med GPS-funktionen i min nya mobil!

Idag red jag den nya rundan med GPS-tracking och resultatet var riktigt kul. 4.8 km kom vi på ganska exakt 1 timma och med hjälp av terrängkartor från lantmäteriet så har jag nu faktiskt riktigt bra koll på hur stigen går mellan sjöar, kärr och bohusleden som man lite kort rider på och korsar. Jag passade dagen till ära på att inviga mina på posten nyanlända ridtights som jag vunnit på Tradera. Bild finns nedan och dom är SKITSNYGGA! 😀

karta

Dagens tur! Jag hade ännu inte lyckats ställa om avståndsmätaren från miles till kilometer så punkterna med siffrorna i är i miles, alltså ska de multipliceras med 1,6 De grå markeringarna på väg ner mot vägen igen är när jag pausade för att plocka de små kantarellerna 🙂

mms_img-1445314551

Vattenhinder är inget som sinkar herr Milton 🙂

mms_img-990507805

Helt fantastiska stigar!

mms_img1639741291

Dessa har jag haft ögonen på i två veckor och nu kunde jag inte låta bli att ta med dem hem 🙂

mms_img77269536

Efter en timma, åter på stallplan!

mms_img318424391

Millemannen med sina självlysande ben 🙂

mms_img1882497573

Idag invigde jag mina nya asfräsiga ridbyxor! De kom igår på posten så jag var ju tvungen att prova dem i skarpt läge idag 😉

mms_img1613797296

Sådana här knäppheter får man vara med om när man heter Milton. Skitbra täcke med trasigt bogspänne som inte går att öppna. Problemet löses genom att trä det över hästehuvudet 😉

mms_img605161425

Utsläppt i lervällingen igen 🙂

Lämna en kommentar

Kommentera

